گروه حوادث: 4بچه محل با تشکیل باند زورگیری، سرقت‌های خشن خود را شروع کردند. آنها علاوه بر سرقت پول‌ها و اموال مسافران، این افراد را گروگان می‌گرفتند تا بتوانند حساب عابربانک آنها را هم خالی کنند.

حوادث

راز فعالیت‌های این باند خشن اواخر سال گذشته و با شکایت یکی از مالباختگان در کلانتری 133 شهرزیبا فاش شد. این مرد که ادعا می‌کرد دزدان1.5  ساعت او را گروگان گرفته بودند، به ماموران گفت: حدود ساعت 11 شب بود که برای رفتن به خانه‌ام سوار یک خودروی 206 شدم. به غیراز راننده 2 جوان دیگر که به‌نظر می‌رسید مسافرند، در قسمت عقب نشسته بودند اما وقتی ماشین به راه‌افتاد، یکی از آنها تیغه چاقویش را زیر گلویم گذاشت و دیگری شروع به ضرب و شتم من کرد.

وی ادامه داد: تازه فهمیدم که گرفتار سارقان زورگیر شده‌ام و از ترس جانم 600 هزار تومان پولی را که همراهم بود به همراه لوازم باارزشم در اختیارشان قرار دادم اما آنها دست بردار نبودند و کارت عابربانکم را هم از من گرفتند. سپس درحالی‌که کتکم می‌زدند، مجبورم کردند که رمز کارت را در اختیارشان قرار دهم اما به‌رغم انجام این کار، مرا رها نکردند و بعد از چند دقیقه رانندگی مقابل بانکی در حاشیه شهر توقف کردند تا ببینند رمز درست است یا نه. آنها وقتی موجودی حسابم را از طریق انتقال وجه به حساب دیگری خالی کردند، مرا در یکی از خیابان‌های خلوت شهر رها کردند و پا به فرار گذاشتند. بعد از شکایت مرد جوان، به دستور بازپرس دادسرای جنایی تهران پرونده در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان شروع شد.

هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که زن جوانی به اداره آگاهی رفت و از سرقت پول‌ها و اموال با ارزش خود توسط سرنشینان یک خودروی 206 خبر داد. این زن نیز مدعی بود که به‌عنوان مسافر سوار خودروی پژو 206 شده بود اما سرنشینان آن با چاقو به تهدید او پرداخته و علاوه بر پول‌ها و یک چک بانکی 700 هزار تومانی، کارت عابربانک و رمز آن را نیز از وی سرقت کرده و موجودی حسابش را خالی کرده بودند.

ماموران که مطمئن بودند با یک باند حرفه‌ای روبه‌رو هستند، مشخصات چک سرقتی را در اختیار تمامی بانک‌ها قرار دادند و چندروز بعد خبر رسید که مرد جوانی با مراجعه به یکی از بانک‌ها قصد وصول این چک را دارد. کارآگاهان به سرعت راهی بانک شدند و مرد جوان را دستگیر کردند اما چهره‌ او به تصویر چهره‌نگاری‌شده هیچ‌یک از سارقان شباهت نداشت. با انتقال این مرد به اداره پلیس بازجویی از او آغاز و وی مدعی شد که از مسروقه بودن چک خبر نداشته و آن را از برادرش به نام سهراب گرفته است. با دستگیری سهراب و انتقال او به اداره آگاهی، هر دو شاکی پرونده وی را شناختند و گفتند که او یکی از همان دزدان خشنی است که اموالشان را سرقت کرده بود.

با این اطلاعات، بازجویی از مرد جوان آغاز شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به زورگیری‌های سریالی با همدستی 3 نفر از بچه‌محل‌هایش اعتراف کرد. سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران گفت: بعد‌از اعترافات متهم، ماموران 3 همدست او را نیز شناسایی و آنها را در عملیات‌های جداگانه دستگیر کردند. وی ادامه داد: با دستگیری تمامی اعضای این باند، از مخفیگاه آنها یک خودروی پراید کشف شد که بررسی‌ها نشان می‌داد این خودرو سابقه سرقت دارد. سرهنگ یگانه افزود: متهمان در ادامه بازجویی‌ها اعتراف کردند که مدتی قبل به‌عنوان مسافر سوار این خودروی پراید شده و پس از ضرب و شتم راننده و بیرون انداختن او از ماشین، آن را به سرقت برده بودند.

وی تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که اعضای این باند علاوه بر خودروی پژو 206، از پراید مسروقه هم برای سرقت‌ها و زورگیری‌هایشان استفاده می‌کردند که تا‌کنون پلیس موفق شده تعدادی از مالباختگان را شناسایی کند. رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب‌ ده‌ها زورگیری خشن، از مالباختگان احتمالی خواست برای شناسایی آنها به این پایگاه مراجعه کنند.

کد خبر 137250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز