همشهری آنلاین: جشنواره بین‌المللی فیلم "زردآلوی طلایی" با فیلم "کپی برابر اصل" ساخته عباس کیارستمی افتتاح می‌شود.

جشنواره فیلم قفقاز

به گزارش ایسنا،در این جشنواره که از بزرگ‌ترین رویداد‌های سینمایی منطقه قفقاز است،از 10 تا 17 جولای (19-26 تیر) 150 فیلم از 45 کشور جهان به روی پرده خواهند رفت.

کپی برابر اصل که در جشنواره کن سال گذشته جایزه بهترین بازیگر زن را برای ژولیت بینوش به‌همراه آورد، تاکنون در جشنواره‌های متعددی چون ریودوژانیرو، ملبورن، نیویورک، ابوظبی و شیکاگو نمایش یافته است.

این فیلم اولین اثر عباس کیارستمی بود که در خارج از ایران و در توسکانی ایتالیا فیلم‌برداری شد و کمپانی "MK2" فرانسه به‌همراه آنجلو بارباگالو از ایتالیا تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتند.

این فیلم سال گذشته جایزه خوشه‌ طلایی جشنواره‌ فیلم والادولید اسپانیا را برای بهترین فیلم کسب کرد،‌ برای نمایش در کشورهای استرالیا، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی، هنگ‌کنگ، هلند و سوئیس به کمپانی‌های توزیع و پخش فروخته شده است.

سال پیش هفتمین جشنواره فیلم ایروان ارمنستان با اعطای جایزه زردآلوی طلایی به کارگردان اهل ترکیه پایان یافت.

درهشتمین دوره این رویداد سینمایی 630فیلم متقاضی حضور بوده‌اند و در بخش دیگری از این فستیوال آثار مستند با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

این فستیوال با نمایش فیلم "پینا" ویم وندرس به کار خود پایان خواهد داد.

جدیدترین فیلم ویم وندرس با عنوان"پینا" و زیرعنوان "برقصید، برقصید، وگرنه از دست می‌رویم"، سومین مستند سه بعدی آلمانی‌ او است.

وندرس این فیلم را به پاس دوستی بیست‌ ساله‌اش با "برای"، مهم‌ترین نماینده‌ طراحی رقص آوانگارد جهان، پینا باوش، که در تابستان 2009 ، به‌طور ناگهانی از دنیا رفت، تهیه کرده است.

در این فیلم وندرس سعی کرده است با تصاویر جادویی، روح آفریننده، قلب سرشار از احساسات انسانی و شور بی‌پایان "پینا" را در ستایش از شادی و زندگی آشکارکند.

 

کد خبر 137532

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز