مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

دیروز محمد باقر قالیباف، شهردار تهران کلنگ احداث بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی خاورمیانه را در زمینی به وسعت 140هکتار در یکی از خوش آب و هوا‌ترین مناطق شهر تهران به زمین زد.

هزار و یک‌شهر

ساخت این شهربازی در کنار پروژه‌های تفریحی دیگر در منطقه 22، غرب تهران را به قطب گردشگری تبدیل می‌کند. قالیباف شهردار تهران در مراسم کلنگ‌زنی تاکید کرد: این مجموعه تفریحی که هزارویک شهر لقب گرفته است به یکی از 10 شهر بازی برتر دنیا تبدیل می‌شود. به گزارش خبرنگار همشهری، قرار است با احداث نیروگاهی در مجاورت این مجموعه تمامی انرژی برق مورد نیاز آن از زباله‌های شهر تولید شود. همچنین‌ در ادامه این مراسم احمد دنیامالی، یکی از مشاوران طرح پروژه هزار و یک شهر نیز در سخنانی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخل کشور اجرا می‌شود، عنوان کرد: حجم سرمایه‌گذاری مشترک میان شهرداری و بخش خصوصی در این پروژه بی‌سابقه بوده است.

دنیا مالی به شهردار تهران قول داد که در پایان عملیات عمرانی پروژه هزار‌و‌یک شهر، شاهد 101 باغ ایرانی در این مجموعه باشیم.دنیامالی با تاکید بر اینکه حوزه نفوذ این پروژه ملی است، افزود: احداث یک شهربازی به وسعت50 هکتار و نیز احداث هتل‌های 3، 4 و 5 ستاره در مجموعه هزار‌و یک شهر از جمله اقداماتی است که به این پروژه ویژگی ملی می‌بخشد. وی با اشاره به بهره‌گیری از تجربه شرکت‌های خارجی در این زمینه و با بیان اینکه مشاور این پروژه خارجی است، خاطرنشان کرد: در عین حال بیش از 15مشاور ایرانی نیز در این پروژه حضور دارند.

وی با اشاره به احداث 22 سالن سینما که برخی از آنها چندبعدی خواهند بود و نیز احداث یک مسجد بزرگ در این مجموعه، یادآور شد: با توجه به تاکید شهردار تهران درباره توجه به مقولات فرهنگی، در این پروژه توجه ویژه‌ای به مراکز فرهنگی همچون تاسیس سالن‌های سینما و تئاتر و حتی پیش‌بینی فضای اجرای تئاتر روحوضی و تئاتر روباز شده است. بنابراین گزارش، استیو راس، مدیر شرکت کانادایی که طراحی مجموعه عظیم فرهنگی، تفریحی و گردشگری هزارویک شهر را برعهده دارد نیز ضمن اشاره به اصراری که شهردار تهران به‌عنوان کارفرمای این پروژه برای به سرانجام رسیدن هرچه سریع‌تر و با کیفیت‌تر مجموعه تفریحی هزار‌و‌یک شهر دارد، گفت: به‌دلیل همین حساسیت‌ها برای اجرای هر چه بهتر امور در کنار استفاده از توانمندی‌های یک شرکت کانادایی دیگر که مسئولیت ساخت هتل آتلانتیس دبی را در سابقه کاری خود دارد، از توانمندی‌های حداقل 15 معمار و مهندس ایرانی نیز برای بومی‌سازی‌ این طرح عظیم متناسب با ارزش‌های فرهنگی کشور ایران استفاده کردیم.

مجموعه‌ای شایسته نام تهران

از سوی دیگر، قالیباف در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت که یکی از دغدغه‌های اصلی‌اش از ابتدای شروع به کار در شهرداری تهران احداث مجموعه‌ای فرهنگی، تفریحی و ورزشی با شاخص‌های بین‌المللی بوده؛ به‌گونه‌ای که شایسته کلانشهری چون تهران و‌ ام‌القرای کشورهای اسلامی باشد.وی با اشاره به اینکه مراکز تفریحی موجود هرگز در شأن مردم تهران نیست، گفت: من خودم با دیدن مراکز تفریحی موجود احساس حقارت می‌کنم که چرا مردم ما فرصتی برای تفریح و گذران اوقات فراغت خود ندارند .شهردار تهران به همین دلیل ساخت مجموعه فرهنگی، تفریحی، گردشگری هزارویک شهر را وظیفه دینی و فرهنگی خود به‌عنوان مدیر شهر تهران دانست و ادامه داد: از 4 سال گذشته کار مطالعاتی روی این پروژه آغاز شد و در نهایت منطقه22 از هر جهت واجد استانداردهای لازم برای احداث این مجموعه تشخیص داده شد.

دریاچه مصنوعی، پارک زیبای چیتگر و وجود سلسله ارتفاعات دامنه البرز از نظر شهردار تهران از جمله دلایل انتخاب منطقه‌22 به‌عنوان منطقه ساخت مجموعه تفریحی هزار و یک ‌شهر است.
وی تاکیدکرد: شهرداری از سهم خود در این طرح تفریحی و گردشگری و از منافع اقتصادی‌اش به نفع سبد خانوارهای کم‌درآمد چشم‌پوشی کرده تا همه خانواده‌ها با هر میزان درآمد بتوانند از امکانات این شهر بازی بی‌نظیر در خاورمیانه برای تخلیه هیجانات فرزندانشان و کاهش فشارهای ناشی از زندگی شهری بهره‌مند شوند. شهردار تهران تاکید کرد: ما در کنار انجام چنین اقدامات بزرگی از فعالیت‌های کوچک خدماتی مانند جمع‌آوری زباله و آسفالت معابر نیز غافل نیستیم.

به‌عنوان مثال به‌زودی کلنگ احداث نیروگاهی در شرق تهران به زمین زده خواهد شد که قابلیت تبدیل زباله به 20مگاوات انرژی برق را دارد. قالیباف با اشاره به اینکه اطاعت و تبعیت از ولایت تنها به سخنرانی نیست بلکه در عمل هم باید اتفاق بیفتد گفت: اگر ما مدعی فرهنگ بسیجی هستیم و خود را مسلمان می‌دانیم، نباید هیچ وقتی را از دست بدهیم بنابراین اگر من در اجرای پروژه‌ها زمان و وقت را از دست بدهم، نمی‌توانم ادعای حزب‌اللهی بودن داشته باشم.

شهردار تهران معتقد است که حفظ فرهنگ دفاع از انقلاب و اسلام، پیروی از فرهنگ دفاع مقدس و آرمان‌های امام(ره) و شهدا و همچنین تبعیت از رهبری در این است که مشکلات مردم را به‌خصوص در سالی که به‌نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده، حل کنیم تا مردم احساس کنند باری از دوش‌ شان برداشته شده است. بنابراین گزارش، شهردار تهران در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مجموعه تفریحی، ورزشی، گردشگری هزارو یک شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: زمان بهره‌برداری از فاز نخست پروژه هزار‌و یک شهر تا 2 ماه آینده اعلام می‌شود.

کد خبر 138421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز