شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به فرآیند امنیت آزمون سراسری گفت: فرآیند اجرای آزمون از طراحی سئوال آغاز می‌شود و با انتقال سئوال به حوزه ها و فرآیند اجرایی آزمون ادامه می‌یابد.

آزمون

دکتر سیدجلال طباطبایی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود:  فرآیند اجرای آزمون از طراحی سئوال آغاز می شود و با انتقال سئوال به حوزه ها و فرآیند اجرایی آزمون ادامه می‌یابد. در این فرآیند چاپ سئوالات، اجرای آزمون و در نهایت تصحیح پاسخنامه ها دیده شده است.

طباطبایی افزود: فرآیند اجرایی آزمون از لایه های متعدد امنیتی تشکیل شده است و افرادی که با سئوالات و پاسخنامه سر و کار دارند در قرنطینه طولانی مدت قرار می‌گیرند. در حال حاضر حدود 35 نفر در قرنطینه ای به مدت 40 روز قرار می‌گیرند و تا پس از پایان فرآیند اجرای آزمون در قرنطینه باقی می‌مانند.

وی گفت: اجرای آزمون با شخصی سازی دفترچه های کنکور موجب شده که تنوع دفترچه ها ایجاد شود و داوطلبانی که در یک رشته کنار هم قرار می‌گیرند، سئوالاتی با چیدمان متفاوت را می بینند. از طرف دیگر پاسخنامه ها و دفترچه ها نیز شخصی سازی شده اند و به این معنا که شماره و مشخصات داوطلب بر روی دفترچه چاپ شده و همه در یک بسته قرار دارد.

معاون اجرایی سازمان سنجش یادآور شد: بسته های کنکور بدون باز شدن از محل چاپ به مخزن سئوالات و تحت تدابیر امنیتی منتقل می‌شود و در این تدابیر امنیتی از همکاری نیروی انتظامی و حراست سازمان سنجش بهره گرفته می‌شود. بسته سئوالات تنها در صبح روز آزمون از سوی مسئولان مربوطه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و در این فرصت نیز هر فردی وارد قرنطینه مخزن سئوالات شود حق خروج تا پایان آزمون را ندارند.

 آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه 9 تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه 9 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 10 تیر، آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی بعدازظهر جمعه 10 تیر و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح شنبه 11 تیر برگزار می‌شود.

کد خبر 138573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز