گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی در سال گذشته بوده است، گفت:

صادق لاریجانی

مفسدان اقتصادی را بدون تبعیض و مقتدرانه محاکمه می‌کنیم. ضعیف‌کشی شأن قوه‌ قضاییه نیست و هیچ خللی در این اراده به‌وجود نیامده است. آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در همایش سراسری قوه قضاییه که به مناسبت هفته قوه قضاییه در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد با بیان اینکه هر تخلف اقتصادی، فساد نیست، یادآور شد: برادر بزرگواری از مجلس برای من نامه نوشته که عملکرد قوه‌ قضاییه نسبت به نمایندگان مجلس خلاف قانون اساسی است.

من به این برادر بزرگوار که به دیانتش اطمینان دارم گفتم کجای قانون اساسی گفته که نمایندگان مجلس می‌توانند دروغ بگویند و نسبت ناروا بدهند و از تعقیب قضایی مصون باشند؟ همین مسئله در مورد آمرین به معروف و ناهیان از منکر موضوعیت دارد. نمی‌توان به بهانه‌ آمریت، خود منکر بزرگ‌تری انجام داد و با صرف احتمال افراد را متهم کرد. به گزارش ایسنا، رئیس قوه‌ قضاییه با اخطار به اشرار و اراذل و اوباش، تاکید کرد: مسیرتان را تغییر دهید زیرا ما در اجرای احکام شرع هیچ ترحمی روا نخواهیم داشت. وی با تاکید بر اینکه «همه مسئول هستیم تا به قوه‌ قضاییه خدشه وارد نشود»، ادامه داد: در گوشه و کنار کشور شنیده می‌شود که فلان قاضی و کارمند رشوه گرفته است. این امر هرچند کم باشد ولی چهره‌ دستگاه قضایی را مخدوش می‌کند و موجب بدنامی قضات و کارکنان سختکوش دستگاه قضایی می‌شود، مهم‌ترین ابزار ما در این راستا نظارت سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری است.

جرأت نمی‌کردند

آیت‌الله محسنی گرگانی، رئیس دیوان عدالت اداری نیز گفت: پرونده‌های جرایم خاص گاهی در دیوان عالی کشور می‌آمد و چندین ماه یا حتی یکسال می‌ماند. جرات نمی‌کردند زنای به عنف، قتل‌های ناهنجار و آدم‌ربایی را تایید کنند ولی به حول و قوه الهی پرونده‌های جرایم خاص در دیوان عالی کشور 7تا 10‌روز بیشتر نمی‌ماند. این خودش شجاعت می‌خواهد.

کد خبر 138762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز