گروه بورس: در حالی که خبر می‌رسد از اول بهمن اداره تالارهای بورس در شهرستان‌ها به شرکت بورس اوراق بهادار سپرده شده، مسئولان این شرکت تاکید دارند، هیچ تالار جدیدی به تالارهای منطقه‌ای کنونی اضافه نخواهد شد.

علی رحمانی مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری با اعلام این خبر افزود: سیاست شرکت بورس بر حفظ تالارهای موجود است اما هیچ تالار جدیدی نیز احداث نخواهد شد، بلکه شرکت بورس همه تالارهای موجود را ولو اینکه زیان‌ده باشند حفظ می‌کند.

وی تصریح کرد: برخی تالارهای منطقه‌ای در حال حاضر زیان‌ده هستند بر همین اساس سعی خواهیم کرد تا پس از عارضه‌یابی آنها را سودآور کنیم.

مدیر عامل شرکت بورس تاکید کرد: شبکه توزیع و گسترش بازار سرمایه، کارگزاران هستند. در واقع کارگزاران با گسترش تعداد شعب خود دایره بازار را وسعت می‌دهند.

به گفته رحمانی، شرکت بورس از کارگزارانی که قصد افزایش شعبه‌های خود را داشته باشند، حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بنابراین سیاست اصلی بر محور گسترش کارگزاران است نه ایجاد تالارهای منطقه‌ای جدید، ضمن اینکه در حال حاضر نیز کارگزاران در برخی از شهرها تقاضای ایجاد تالار معاملات دارند.

این گزارش حاکیست، از روز یکشنبه اداره تالارهای منطقه‌ای بورس از سازمان بورس و اوراق بهادار به شرکت بورس واگذار شد.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، طبق توافق سازمان بورس و اوراق بهادار با شرکت بورس اوراق بهادار تهران، با توجه به اینکه اداره تالارهای منطقه‌ای وظیفه عملیاتی محسوب می‌شود، اداره این تالارها به شرکت واگذار شد.

براین اساس از این پس، همه امور مربوط به تالارها شامل ایجاد، اداره و توسعه از وظایف شرکت بورس است و سازمان بورس و اوراق بهادار فقط به عنوان مقام ناظر عمل خواهد کرد.

از 23 تالار منطقه‌ای موجود در کشور، اداره 21 تالار با سازمان بورس و اوراق بهادار بود که به شرکت بورس منتقل شد و دو تالار اراک و گلستان را بخش خصوصی اداره می‌کند.

کد خبر 13879

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز