گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه امروز کسی حق ندارد در کشور با سعی و خطا پیش رود، همانطور که حق ندارد وحدت جامعه را بر هم بزند، گفت:

قالیباف

مدیریت در کشور ما باید مدیریتی دینی مبتنی بر عقل و خرد جمعی باشد و بر مبنای سعی و خطا حرکت نکند. دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم جشنی که به مناسبت روز مبعث پیامبر مکرم اسلام(ص) در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: حادثه بعثت در تاریخ، دیگر تکرار نمی‌شود. این واقعه آغاز حکومت صالحان بر کره خاکی است؛ انسان‌هایی که به‌دنبال عدالت و تقوا بودند.
شهردار تهران تصریح کرد: ما باید اخلاق و اخلاق‌مداری را در زندگی شخصی، بعد حقوقی زندگی و در همه ابعاد سرلوحه قرار دهیم. چنانچه من بارها تاکید کرده‌ام در جمهوری اسلامی اگر به همه چیز در بعد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دسترسی پیدا کنیم ولی اخلاق از جامعه ما رخت بربندد، ما شکست‌خورده دنیا و آخرت خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی، فرهنگ عاشورایی، فقه جعفری و حضرت امام‌خمینی (ره) این مرد الهی در این کشور نبود، معلوم نبود امروز ما کجا بودیم. بدون شک ما امروز هرچه داریم در بعد مادی و معنوی به برکت امام(ره) و شهداست. اگر امروز چنین فرصت‌هایی در اختیار ماست، همه و همه به برکت خون شهدا و مجاهدت رزمنده‌هایی است که مجاهدت کردند و این کشور را برای ما به امانت گذاشتند.
وی با بیان اینکه ما دیگر حق نداریم وقتی پشت تریبون قرار می‌گیریم با استدلال، دلیل و برهان از انقلاب اسلامی دفاع کنیم، گفت: ما وظیفه داریم با عمل خود انقلاب و اسلام را به نمایش بگذاریم و با روش ثبوتی از انقلاب دفاع کنیم نه اثباتی. مهم‌ترین نکته‌ای که امروز در کشورمان باید به آن توجه کنیم این است که نظام جمهوری اسلامی را یک امانت الهی بدانیم که به برکت مبارزات تاریخی چندصد ساله مسلمین و مخصوصا شیعیان به دست ما رسیده است. ما باید جوانان امروز را که دوران استبداد و رژیم منحوس پهلوی را ندیده‌اند، با کارآمدی خود و خدمت به مردم نسبت به انقلاب وفادار نگاه داریم و این مهم‌ترین وظیفه ماست.

وی تصریح کرد: مردم ما در سایه دین و فرهنگ اسلامی زندگی می‌کنند و باید از این فرهنگ و حکومت لذت مادی و معنوی ببرند. در این میان اگر مردم به زحمت بیفتند، این زیبنده حکومت اسلامی نیست.
وی اظهار کرد: حزب اللهی، بسیجی و کسی که دغدغه خون شهدا و اطاعت از ولایت را دارد، باید کاری کند که کارآمدی دین در اداره جامعه به اثبات برسد و جوانان احساس کنند در سایه دین نیازهای مادی‌شان بهتر از حکومت‌های وابسته به فرهنگ غیردینی تامین می‌شود و طبیعتا نیازها معنوی هم به طریق اولی. اگر اینگونه عمل کردیم می‌توانیم بگوییم سرباز ولایت هستیم و در فرهنگ عاشورا تربیت شده‌ایم. قالیباف تاکید کرد: من به‌عنوان کسی که از 17‌سالگی در عرصه کار و فعالیت بوده‌ام، می‌گویم این کشور و مردم ما از بعد مادی کاملا قابلیت لازم را دارند که بتوانیم به یک نقطه قابل‌قبول برسیم. وی با بیان اینکه باید باور داشته باشیم که شرف ما در گرو خدمت به مردم است، گفت: آیا سزاوار است رزمنده‌ای که آن روز به میدان جنگ آمده و در خانه حضور نداشته، امروز شرمنده فرزند خود باشد؟ فرزند بگوید من درس خوانده‌ام و هر کاری که باید می‌کردم را کرده‌ام، پس چرا شرایط مناسب برای اشتغال و فعالیت من فراهم نیست؟! اینجا است که ما هرچه استدلال کنیم، استدلال ما برای او قابل‌قبول نیست. شهردار تهران تاکید کرد: ما امروز باید با عینیت و در عمل به او ثابت کنیم مشکلش را حل کرده‌ایم نه با استدلال.

قالیباف خاطرنشان کرد: در روزهای اول در شهرداری، به مردم می‌گفتم اگر 6‌ماه گذشت و شما حرکت مثبتی از ما ندیدید، مجاز هستید که از ما بپرسید چرا اتفاقی نیفتاده اما اگر اتفاقی افتاد، کمک کنید تا سرعت بالا برود.وی با تاکید بر اینکه هرگز نباید احساس کنیم حل مشکلات فقط به دست مدیران عالی است گفت: در مقابل کارهای مجموعه شهرداری، من مسئولم و باید جوابگو باشم ولی مردم هم همانطور که حقی دارند و باید آن را مطالبه کنند، وظایفی هم دارند. اگر اینگونه نگاه کنیم می‌توانیم مسیر ترقی را سریع‌تر طی کنیم.شهردار تهران افزود: امروز دهه اول انقلاب نیست که تجربه نداشته باشیم. اگر من امروز خطاهای سن 20 سالگی‌ام را بکنم این خطا، گناهی نابخشودنی و ظلم به مردم، اسلام و شهدا و غیرقابل پذیرش است. امروز کسی حق ندارد در کشور با سعی و خطا پیش رود، همانطور که حق ندارد وحدت جامعه را بر هم بزند.

کد خبر 139165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز