گروه ورزش - کریم اعظمی: سید‌مهدی رحمتی این روزها تبدیل به یکی از چهره‌های خبرساز فوتبال ایران شده است.

rahmati

او که فصل گذشته گران‌ترین بازیکن فوتبال ایران لقب گرفت، در هفته‌های اخیر با تیم‌های مختلفی مذاکره کرده و گویا همین موضوع برایش دردسرساز شده است.

در این میان خبرگزاری ایسنا هم روز شنبه با انتشار خبری، بدون اینکه اشاره‌ای به اسم رحمتی کند، این موضوع را عنوان کرد که او برای پیوستن به پرسپولیس 5 شرط عجیب پیش روی آنها گذاشته که در نهایت این باشگاه از جذب او منصرف شده‌است.

باشگاه پرسپولیس در حالی مسائل پشت پرده در مذاکره با رحمتی را رسانه‌ای کرده که برخی معتقدند مدیریت این باشگاه قصد دارد با باشگاه استقلال وارد جنگ رسانه‌ای شود؛ چرا که استقلالی‌ها بعد از رفتن نصرتی به پرسپولیس علیه این بازیکن موضع گرفته‌اند. کاشانی بدون اینکه اسمی از رحمتی بیاورد، در مورد مذاکرات پرسپولیس با این دروازه‌بان می‌گوید: «متأسفانه فوتبال ما به‌دلیل برخی رفتارها به سمت درستی نمی‌رود. من هفته گذشته با یک بازیکن صحبت کردم که او 5 شرط برای حضور در پرسپولیس مطرح کرد. وقتی این شرایط را شنیدم از فرط تعجب تا چند ساعت نمی‌توانستم این مسئله را قبول کنم. آقای بازیکن به من می‌گوید برای آمدن به پرسپولیس یک میلیارد می‌خواهم و ‌مالیات یک میلیارد را هم شما باید بدهید، از طرفی باید یک بازیکن لیگ برتری دیگر را به خدمت بگیرید و دیگر شرط این بازیکن کنار گذاشتن 2 بازیکن از پرسپولیس بود.»

او ادامه می‌دهد: «خواسته دیگر این بازیکن جذب یک بازیکن از لیگ دسته دوم و شرط آخرش پرداخت ‌١٠ درصد از یک میلیارد تومان به مدیر برنامه‌اش بود. نکته جالب اینجا بود که با بازیکن لیگ برتری مورد نظر این بازیکن هم حرف زدیم و او هم مبلغی نزدیک به ‌٩٠٠ میلیون تومان می‌خواست که شرط گذاشته بود مالیات ندهد و باشگاه ‌١٠ درصد از رقم پرداختی او را به مدیر برنامه‌اش بدهد. باشگاه پرسپولیس باید برای جذب 2بازیکن رقمی نزدیک به ‌٥/٢ میلیارد تومان هزینه کند. این انصاف است که من به‌عنوان مدیر به 2 بازیکن ‌٥/٢ میلیارد بدهم؟ آن وقت سایر بازیکنان را چطور مدیریت کنم.»

احضار می‌شود

در هفته‌های اخیر اسم رحمتی همواره سر زبان‌ها بوده است. او ابتدا صحبت از تمدید قرار‌دادش با سپاهان کرد، بعد با پرسپولیس مذاکره کرد و سپس با استقلال قرار داد داخلی بست. در چند روز گذشته هم حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون شروط عقد قرارداد او مطرح شده و پس از رسانه‌ای‌شدن این موضوع حالا عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ اعلام کرده که رحمتی پس از بازگشت تیم ملی از اردوی اتریش باید با حضور در سازمان لیگ پاسخگوی ابهامات پیرامون شروطش باشد. باشگاه استقلال اما به طرفداری از رحمتی اعلام کرده که او شرط عجیبی برای عقد قرارداد با این تیم نگذاشته است. مدیر روابط عمومی استقلال می‌گوید: «قرارداد رحمتی به بهترین و معقول‌ترین شکل ممکن بسته شده و هیچ‌یک از شروط عجیبی که این روزها گفته می‌شود، از سوی رحمتی برای باشگاه استقلال مطرح نشده است.

در مورد اینکه گفته می‌شود این بازیکن به برخی از باشگاه‌ها شرایطی را عنوان کرده است، باید بگویم این باشگاه استقلال بوده که شرایطش را به رحمتی عنوان کرده و مورد موافقت او قرار گرفته است.»
این حرف و حدیث‌ها در شرایطی برای رحمتی به‌وجود آمده که او در حال حاضر همراه با تیم ملی در اردوی اتریش به‌سر می‌برد. او قرار است بعد از بازگشت به ایران در مورد این مسائل و همچنین ادعای باشگاه پرسپولیس به‌طور کامل صحبت کند. رحمتی در گفت‌وگوی کوتاهی که روز گذشته با همشهری داشت، در مورد موضع باشگاه پرسپولیس گفت: «من بعد از بازگشت به تهران حرف‌هایم را خواهم زد ولی این را باید بگویم که هیچ شرطی برای پرسپولیس تعیین نکردم و به هیچ عنوان نگفتم که فلان بازیکن حتما باید همراه من به پرسپولیس بیاید. من فقط در مورد خودم حرف می‌زنم و نمی‌توانم برای دیگران تعیین تکلیف کنم.

در ضمن این حق من است که در مورد مبلغ قراردادم با هر باشگاهی که می‌خواهم مذاکره کنم؛ چون بحث مالی مستقیما به‌خودم مربوط می‌شود. این حرف‌ها که می‌گویند من شرط‌های مختلفی را برای پرسپولیس گذاشته‌ام، دروغ است.» او در پاسخ به این سؤال که آیا این موضوع صحت دارد برای استقلال شرط گذاشته‌ای که وحید طالب‌لو باید از این تیم برود، می‌گوید: «این اخبار دروغ است و من برای استقلال هم‌چنین شرطی نگذاشتم. حتی برخی نوشته‌اند که من از این باشگاه چک گرفته‌ام ولی هیچ پولی از استقلال نگرفتم. من ترجیح می‌دهم الان حرفی نزنم و بعد از بازگشت به تهران باید یک سری صحبت‌ها را انجام دهم.»

 

کد خبر 139375

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز