همشهری آنلاین: هوگو چاوز اعلام کرد: ونزوئلا همواره از ایران وسوریه در برابر تهدیدات آمریکا حمایت خواهد کرد.

ریس جمهوری ونزوئلا در برنامه رادیویی روز یکشنبه 21 ژانویه (2بهمن) خطاب به محسن بلال وزیر اطلاع رسانی سوریه که مهمان این برنامه بود،گفت: آن‌ها(آمریکایی‌ها)سوریه را تهدید می‌کنند. ما همیشه با ایران و سوریه خواهیم بود.
 
چاوز در بخشی از سخنانش با اشاره به اقدامات مداخله جویانه آمریکا در خاورمیانه گفت:امپراطوری چه می‌خواهد،کاندولیزا رایس (وزیر امور خارجه آمریکا) به طرح آمریکا در خاورمیانه اشاره کرده است.کاندولیزا به وضوح گفته است که همه چیز درباره ایجاد یک نقشه ژئوپلتیک جدید در خاورمیانه است.

هوگو چاوز سپس در بخش دیگری از اظهاراتش با رد ادعای تام کیسی سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت:خارجی‌ها (آمریکایی‌ها) بروید به جهنم ،بروید خانه‌تان.

روز جمعه هفته گذشته تام کیسی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود اقدامات چاوز تحت لوای قانون ما را نگران کرده است.اشاره تام کیسی به طرح اعطای اختیارات ویژه برای رییس جمهوری ونزوئلا است که انتظار می‌رود مجلس این کشور تا آخر این هفته آن را از تایید نهایی بگذراند.به موجب این طرح به چاوز به مدت 8 ماه اختیار داده می‌‌شود که فرامین حکومتی را به مثابه قوانین مصوب در مجلس به اجرا بگذارد.

چاوز که ماه گذشته (دسامبر 2006) با اختلاف قابل توجهی نسبت رقیب اصلی خود برای سومین بار به مقام ریاست جمهوری رسیده است وی قصد دارد با انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی ونزوئلا را تبدیل به کشور کاملا سوسیالیست کند. بر همین اساس هوگو چاوز در صدد ملی کردن شرکت مخابرات ونزوئلا و بخش‌های برق و گاز طبیعی این کشور است.

کد خبر 13947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز