همشهری آنلاین: فیلم مستند"مردی با چتر خنده" به کارگردانی هوشنگ صدفی با مضمون زندگی هنری سعدی افشار استادسیاه بازی ایران تولید شد.

سعدی افشار

به گزارش ایسنا، این فیلم مستند در طول دوسال اخیر مجموعه فعالیت های سعدی افشار را با گریزی به نمایش تخت حوضی دنبال می‌کند.

در این فیلم اساتیدی چون قطب الدین صادقی، حسین فرخی، حسن عظیمی درباره نقش و جایگاه سعدی افشار در نمایش سیاه‌بازی اظهار نظر می‌کنند.

به باور حسین بابائی کارگردان نمایش "قولنج" که سعدی افشار آخرین بار در نمایش او ظاهر شد، جایگاه سعدی افشار به عنوان استاد پیشکسوت سیاه بازی ایران ستودنی است. گروه نمایش قولنج در طول دوماه تمرین از او تجربیات زیادی آموختند.

فیلم مستند "مردی با چتر خنده" در قطع ویدیوئی وبا زمان 18 دقیقه با نقبی به زندگی استاد سیاه بازی برای شرکت در جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران و جشن سینمای ایران تهیه شده است.

در این فیلم مستند، برخی از آثار نمایشی قدیمی سعدی افشار و عکس برخی نمایش‌های او دیده می شود.

هوشنگ صدفی، کارگردان فیلم یادشده پیش از این تجربه کارگردانی برنامه های تلویزیونی در شبکه3و5 را دارد که همچنین مجموعه برنامه های مستندی در باره حماسه و دفاع مقدس برای شبکه های تلویزیونی تهیه کرده است.

درکارنامه هنری وی فیلم های مستند اجتماعی ،ازجمله "مادرم حوا"، "یک وجب خاک خدا"، "تگ میان"، "گردان نانوا" دیده می‌شود.

وی این فیلم را با هزینه شخصی برای تکریم شخصیت استاد سیاه بازی ایران با همکاری سعدی افشار و دوست وفادارش رضا رضامندی تهیه کرده است.

 

کد خبر 139621

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز