وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های درسی متناسب‌سازی‌ می‌شوند و ساعات درسی دانش‌آموزان کاهش خواهد یافت.

مدرسه

حاجی بابایی افزود: تمام طرح‌هایی که در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، کارشناسی شده است و نتایج و شیرینی‌های این طرح‌ها را دانش‌آموزان و معلمان حس خواهند کرد. وی همچنین گفت: کتاب‌های جدید در نظام تعلیم و تربیت باید دانش‌آموزان را به تفکر و اندیشه در علوم مختلف وادار کنند. حاجی بابایی با اعلام اینکه کتب درسی باید از نظر حجم و محتوا متناسب‌سازی‌ شوند، افزود: به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد متناسب‌سازی‌ کتب و کاهش ساعت درسی را ارائه کردیم که به تصویب هم رسید و ما باید کاری صورت دهیم که دانش‌آموزان را به مدرسه علاقه‌مند کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه هیچ ظلمی به دانش‌آموز بالاتر از این نیست که عصر به کلاس برود، افزود: کارآمدی تمام دانش‌آموزان و حتی افراد جامعه از ساعت یک بعدازظهر به بعد کاهش پیدا می‌کند.
وی تاکید کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که تا هنگامی که یک کلاس یا صندلی در نوبت صبح خالی باشد، هیچ مدیری حق ندارد دانش‌آموزی را در نوبت عصر ثبت نام کند.
حاجی بابایی همچنین خاطرنشان کرد: به‌عنوان وزیر اعلام می‌کنم اگر دانش‌آموزی عصر درس می‌خواند، من از تمام مردم عذرخواهی می‌کنم زیرا به‌علت محدودیت فضاهای آموزشی و نیروی انسانی و مهم‌تراز همه غفلت چندین‌ساله نسبت به عدم‌عدالت آموزشی با تحصیل دانش‌آموزان نوبت بعدازظهر نتوانسته‌ایم برنامه‌ریزی مناسبی کنیم که آن دانش‌آموز هم در نوبت صبح تحصیل کند.وی تأکید کرد: در جریان انتقال دانش‌آموزان به نوبت صبح «خط قرمز» مهمی وجود دارد و آن این است که در این تغییر و تحولات نباید تراکم کلاس‌ها از حد مجاز افزایش یابد.

کد خبر 140430

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز