سومین حادثه حمله به یک روحانی که در اعتراض به مزاحمت‌های تعدادی از اراذل و اوباش برای چندین زن، مجبور به مداخله شده بود، شنبه شب در منطقه تهرانپارس رخ داد.

حجت‌الاسلام خلیلی در میان دانش‌آموزانش

 این آمر به معروف 20 ساله از ناحیه شاهرگ مورد اصابت چاقو قرار گرفته است. به گزارش مهر، ساعت 22:30 شنبه‌شب روحانی جوانی به نام علی خلیلی در مسیر بازگشت از مراسم هیأت مولودی‌خوانی قائم آل‌محمد(عج) به همراه 2‌نفر از دانش‌آموزان که قصد رساندن آنها را به خانه شان داشت در چهارراه شهدا در منطقه تهرانپارس با صحنه مزاحمت شنیع گروهی از اراذل و اوباش مواجه می‌شود. این افراد که سوار بر یک خودروی پراید و یک موتورسیکلت بودند برای چند خانم ایجاد مزاحمت می‌کنند.

2 دانش‌آموز شاهد ماجرا می‌گویند: با اینکه آقای خلیلی به هیچ عنوان اهل درگیری نبود و همیشه امر به معروف و نهی از منکر را با راهکارهای فرهنگی دنبال می‌کرد، این حادثه به حدی زشت و خارج از تصور بود که وی برای جلوگیری از ادامه مزاحمت‌های آنان مجبور به پیاده شدن از موتور شد. در این هنگام راکبان خودروی پراید با روحانی جوان درگیر می‌شوند و با ضرب چاقو شاهرگ وی را از ناحیه کتف و گردن می‌زنند. به گفته شاهدان عینی حادثه، نیم ساعت طول می‌کشد تا اورژانس این روحانی را به بیمارستان منتقل کند. بنا به تشخیص پزشکان وی باید به بیمارستانی با تجهیزات جراح عروقی منتقل می‌شد اما چندین بیمارستان به‌خصوص بیمارستان شهدای تجریش از پذیرش این روحانی خودداری کردند.

در نهایت پس از گذشت 3 ساعت از مجروح شدن این روحانی، وی ساعت 3 بامداد در بیمارستان عرفان پذیرش می‌شود. یکی از نزدیکان این روحانی جوان در گفت‌وگو با مهر گفت: پلاک خودروی پراید شناسایی شده و مرتکبان جنایت نیز ساکن منطقه خاک سفید تهران هستند. به‌دلیل دیر رسیدن این روحانی به بیمارستان و خون زیادی که از او رفته، پزشکان گفته‌اند احتمال نرسیدن خون و اکسیژن به مغز و فلج شدنش وجود دارد. در همین حال، سوپروایزر بیمارستان محل بستری علی خلیلی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: این طلبه که از ناحیه گردن و کتف مجروح شده‌است پس از عمل جراحی که در ساعت 8 صبح دیروز یکشنبه 26تیر صورت پذیرفت، هم‌اینک با دستگاه تنفس می‌کند.

وی افزود: وضعیت کنونی این طلبه در حال حاضر خوب است ولی وضعیت نهایی وی به‌دلیل اینکه بیهوش است و با دستگاه تنفس می‌کند، 24 ساعت آینده معلوم می‌شود. پیش از این در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال‌جاری حجت‌الاسلام سید محمود مصطفوی منتظری امام‌جماعت مسجد انصارالحسین تهران که قصد داشت دختر جوانی را از دست اراذل و اوباش نجات دهد مورد حمله این افراد قرار گرفت که این حادثه منجر به ضرب و شتم و تخلیه چشم این روحانی شد. همچنین چندی پیش حجت‌الاسلام فرزاد فروزش امام‌جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران که برای نجات یک دختر جوان از چنگال 2 نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگی کرد، در آستانه نابینایی چشم راست قرار گرفت اما با عمل جراحی چشم در بیمارستان رسول‌ اکرم خطر تخلیه چشم او برطرف شد.

طلبه حادثه‌دیده در کما

یکی از دوستان حجت‌الاسلام خلیلی بعدازظهر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری درباره وضعیت جسمانی طلبه 20ساله گفت: با گذشت 8 ساعت از زمان عمل جراحی، علی خلیلی همچنان در کما است و هنوز به هوش نیامده است. او با اعلام اینکه پزشکان علت به کما رفتن طلبه جوان را عدم پذیرش 41 بیمارستان برشمرده‌اند، افزود: حمله اوباش در ساعت 11 و 30 دقیقه شب اتفاق افتاده است و تا ساعت 4 بامداد 5 بیمارستان به بهانه نداشتن متخصص و جراح عروق از پذیرش طلبه مضروب سر باز زدند.

از سوی دیگر به‌دلیل انجام ناقص عملیات درمانی که در یکی از کلینیک‌ها در محدوده تهرانپارس انجام شد، خونریزی وی بند نیامد و بالاخره پیکر نیمه‌جان علی خلیلی به بیمارستان ششم منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. وی گفت: همراهان طلبه جوان موفق به برداشتن شماره پلاک خودرو ضاربان شدند و شماره خودرو برای بررسی بیشتر در اختیار کارآگاهان قرار گرفت، اما نتیجه بررسی‌های اولیه نشان داد که با توجه به اینکه درگیری در نزدیکی محله خاک‌سفید رخ داده احتمال دارد درگیری از سوی اراذل و اوباش شناسنامه‌دار این محدوده انجام شده باشد.

کد خبر 140515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز