همشهری آنلاین: آرژانتین و برزیل با شکست مقابل حریفان، از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

football

با پایان دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی، چهره تیم‌های صعودکننده به نیمه نهایی مشخص شد.

روز شنبه (25 تیر) و در چارچوب دور یک چهارم نهایی، دو تیم کلمبیا و پرو با یکدیگر دیدار کردند که این دیدار در وقت قانونی گلی دربر نداشت، اما تیم پرو به فاصله 10 دقیقه در دقایق 102 و 112 وقت‌های اضافه دو بار دروازه کلمبیا را باز کرد تا به عنوان اولین تیم راهی مرحله نیمه نهایی شود.

گل‌های پرو توسط لوباتون و وارگاس زده شد.

more  آشنایی با کوپا آمه‌ریکا

در دیگر بازی این مرحله روز یکشنبه آرژانتین، میزبان بازی‌ها با اوروگوئه روبرو شد. دو تیم که هردو رکورددار قهرمانی در این رقابت‌ها هستند در وقت قانونی با گل‌های دقیقه 6 پرز برای اوروگوئه و دقیقه 18 هیگواین برای آرژانتین به تساوی رسیدند.
نتیجه بازی در وقت اضافی نیز تغییری نکرد تا این که کار به ضربات پنالتی کشیده شد. در این مرحله گارگانو، اسکوتی، فورلان، سوارز و کاکه‌رس پنالتی‌های اوروگوئه را به گل تبدیل کردند. برای آرژانتین نیز مسی، بوردیسو، پاستوره و هیگواین پنالتی‌‌های خود را وارد دروازه حریف کردند، اما گلر اوروگوئه با مهار پنالتی کارلوس ته‌وز مانع راه‌یابی میزبان به نیمه نهایی شد، و بدین ترتیب آرژانتین از دور رقابت‌ها حذف شد.

ته‌وز

 

در همین روز بازی دیگری هم انجام شد که طی آن برزیل به مصاف پاراگوئه رفت.

این دیدار هم در وقت قانونی و اضافه گلی در پی نداشت و ضربات پنالتی برنده بازی را تعیین کرد.

برای پاراگوئه باره‌تو پنالتی‌اش را از دست داد، اما استی‌گاریبیا و ریوه رُز پنالتی خود را به گل تبدیل کردند. اما برزیلی‌ها از چهار ضربه پنالتی، هیچکدام را نتوانستند وارد دروازه حریف کنند و بدین ترتیب با حساب 2 بر 0 بازنده شده و از رقابت‌ها کنار رفتند.

و بالاخره در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی شیلی و ونزوئلا با هم روبرو شدند که این بازی را ونزوئلا 2 بر 1 به سود خود پایان داد.

برای ونزوئلا ویزکاراندو (35) و سیکرو (80)، و برای شیلی سوازو (70) گلزنی کردند.

بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی روز چهارشنبه (29 تیر) پرو با اوروگوئه، و روز پنجشنبه (30 تیر) پاراگوئه و ونزوئلا با هم دیدار می‌کنند.

کد خبر 140548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز