همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال زنان ژاپن برای اولین بار قهرمان جام جهانی شد. سوئد عنوان سوم را از آن خود کرد.

frauen wm

ششمین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال زنان با دیدار دو تیم ژاپن و آمریکا به پایان رسید.

قضاوت این دیدار که در ورزشگاه فرانکفورت و در حضور 49 هزار تماشاگر برگزار شد،‌ به عهده "بابیانه اشتاین‌هاوس" از آلمان بود که یکی از بهترین داوران این دوره از مسابقات محسوب می‌شد.

تیم آمریکا برای رسیدن به فینال در مرحله‌ نیمه‌نهایی تیم فرانسه را شکست داده بود و ژاپن نیز در این مرحله از سد تیم سوئد گذشته بود.

در بازی فینال دو تیم در وقت قانونی به تساوی یک بر یک رسیدند. آمریکا در دقیقه 69 توسط الکس مورگن، و ژاپن در دقیقه 81 توسط آیا میاما به گل رسید.

در وقت اضافه بازی ملی‌پوشان آمریکا در دقیقه 104 توسط وامباخ به گل برتری رسیدند، اما هوماره ساوا، کاپیتان تیم ملی فوتبال ژاپن در دقیقه 117توپ را با ضربه سر وارد دروازه آمریکا کرد. او با این گل به عنوان بهترین گلزن این دوره از مسابقات نیز شناخته شد.

دو تیم در پایان وقت اضافه به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند تا این که کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

در این مرحله‌ ملی‌پوشان ژاپن موفق‌تر عمل کردند، به ویژه گلر این تیم که با مهار دو پنالتی سهم بزرگی در موفقیت تیمش داشت.

ژاپنی‌ها سه پنالتی و آمریکایی‌ها یک پنالتی را گل کردند و این دیدار در نهایت با نتیجه 5 بر 3 به سود نماینده آسیا به پایان رسید.

جام جهانی فوتبال زنان

سوئد به مقام سوم رسید

روز شنبه (25 تیر) تیم ملی فوتبال زنان سوئد در دیدار رده‌بندی توانست با پیروزی ۲ بر 1 بر تیم ملی زنان فرانسه، عنوان سوم این مسابقات را از آن خود کند.

در این جام جهانی مجموعا بیش از ۸۴۴ هزار نفر برای دیدن ۳۲ بازی این دوره از مسابقات راهی ورزشگاه‌ها شدند. به این ترتیب بیش از ۲۶ هزار نفر از هر بازی دیدن کردند. دوره‌ بعدی جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۱۵ در کانادا برگزار می‌شود.

کد خبر 140556
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز