گروه حوادث: خانواده کوهنوردی که در صعود به قله علم کوه ناپدید شده است، با توجه به روشن شدن مجدد گوشی تلفن همراه وی ، مدعی هستند این کوهنورد با گذشت 9 روز از هنگام سقوط از کوه زنده است.

به دنبال صعود ناکام یک گروه 4 نفره کوهنوردی به قله علم کوه و اعلام مرگ 2 عضو گروه در میان برف و سرما، خانواده یکی از قربانیان به نام مهدی عزیزی مدعی است مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد این کوهنورد پس از سقوط به یخچال طبیعی منطقه زنده بوده و در صورت اعزام نیروهای امدادی به منطقه می تواند از مرگ نجات پیدا کند.

یکی از اعضای این خانواده روز گذشته در توضیح ماجرا گفت: بر طبق اظهارات نجات‌یافتگان گروه، از روز 25 دی که مهدی از گروه جدا شده بود تا راه مناسبی برای بازگشت پیدا کند کسی از او خبری نداشت تا اینکه یکی از اعضای گروه هنگامی که در حال برگشت به کمپ بود چیزی را بر روی برف ها می بیند که احتمال می دهد مهدی باشد که بر اثر سقوط جان خود را از دست داده است.

وی ادامه  داد: از 25 تا 29 دی در حالی که گروه های امداد سرگرم عملیات نجات دیگر کوهنوردان و افراد گرفتار شده در برف بودند، ما هر چه با تلفن همراه مهدی تماس می‌گرفتیم پیغام می داد که تلفن او خاموش است و در این مدت پیامهای کوتاه زیادی برای او فرستادیم، اما به علت خاموش بودن تلفن آنها دریافت نمی شد.

اما  از ساعت 19 سی ام دی وضعیت فرق کرد و این بار گوشی او به جای خاموش بودن، در دسترس نبود. همین مساله باعث شد امید زنده بودن مهدی در دل ما جوانه زند ، روز بعد وقتی به مخابرات مراجعه کردیم، اعلام شد گوشی مهدی از ساعت 19 شنبه تا 3 بامداد یک شنبه روشن بوده و تمامی پیامهای کوتاه را دریافت کرده است.

بنابراین از آنجا که مهدی از کودکی کوهنورد بوده و فرد بسیار با تجربه ای در این زمینه است، احتمال می دهیم که با توجه به شناختی که نسبت به منطقه دارد خود را به یک جان‌پناه رسانده و گوشی تلفن همراه خود را روشن کرده است تا به ما علامت دهد که زنده است.  

خانواده مهدی عزیزی با توجه به این که یک گروه کوهنورد حاضر شده اند برای یافتن کوهنوردان ناپدید شده عازم علم کوه شوند از مسئولان درخواست کرده اند برای انتقال این گروه به ارتفاعات عملیات هلی‌برنی را انجام دهند.

کد خبر 14098

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز