جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

گروه حوادث: اجساد 3 سرنشین بالگرد شرکت ملی نفت ایران که در دریاچه نمک مهارلوی شیراز سقوط کرده بود، از دریاچه بیرون کشیده شد.

این بالگرد که در اجاره سازمان زمین‌شناسی بود، صبح پنج شنبه از شیراز به مقصد گل‌گهر سیرجان به پرواز درآمده بود اما 10 دقیقه بعد ارتباط آن با فرودگاه شیراز قطع شد.

مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری فارس در توضیح حادثه سقوط بالگرد گفت: در جریان این سقوط، خلبان و 2 نفر از عوامل فنی پرواز جان باختند.

غلامعباس زارعی افزود: این بالگرد ساعت 8 و 55 دقیقه صبح پنج شنبه از شیراز به مقصد گل گهر سیرجان در استان کرمان به پرواز درآمد، اما 10 دقیقه پس‌از پرواز ارتباط آن با فرودگاه شیراز قطع شد.

وی گفت: پس از قطع تماس، جستجو برای یافتن بالگرد به وسیله چند فروند بالگرد دیگر آغاز شد و سرانجام در ساعت 15 و 45 دقیقه با استفاده از تماس‌ها و اطلاعات مردمی محل سقوط این بالگرد شناسایی شد.

زارعی افزود: لاشه بالگرد حادثه دیده که متعلق به شرکت ملی نفت و در اجاره سازمان زمین شناسی بود در دریاچه مهارلو در شرق شیراز پیدا شد.

وی گفت: گروه امداد رسانی هلال احمر و اورژانس شیراز با یک فروند بالگرد و 2 آمبولانس در ساعت 16 به محل سقوط رسیدند و پس از 2 ساعت تلاش اجساد جان‌باختگان را از درون آب بیرون کشیده و به شیراز منتقل کردند.

در همین حال دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه ‌استان فارس نیز با اشاره به این‌که علت حادثه بر اساس فرضیات اولیه، نقص فنی است گفت: پرسنل بالگرد سقوط کرده، ماموریت داشتند این بالگرد را از شیراز به منطقه گل گهر سیرجان انتقال دهند.

حمید تقی زاده گفت: در این حادثه خلبان علی‌اکبر رنجبر، علیرضا شادمهر و حسین قاسمی جان باختند و تلاش برای مشخص شدن علت اصلی سقوط این بالگرد. ادامه دارد.

کد خبر 15885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز