دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار نقاشیخط استادان خوشنویسی ایران با عنوان "هنر خوشنویسی اسلامی معاصر" با حضور دانشجویان و استادان دانشگاه و جمعی از هنردوستان ایرانی و مالزیایی در گالری NN کوالالامپور گشایش یافت.

به گزارش مهر، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که 8 مرداد با حضور علی اکبر ضیایی رایزن فرهنگی ایران در مالزی و دیگر مهمانان برگزار شد، پروفسور امیرحسین ذکرگو استاد هنرهای اسلامی و شرقی دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی طی سخنانی برگزاری این نمایشگاه را تجربه ای منحصر به فرد در مالزی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آثار هنری بیان کننده احساسات درونی یک هنرمند است، افزود: در خوشنویسی اسلامی هنرمند کلمات الهی را در تلفیق با احساسات خود در زیباترین صورت ارایه می کند.

ذکرگو خوشنویسی اسلامی را هنری در خدمت تبدیل پیام الهی از شکل صوت به آثار مکتوب توصیف کرد و گفت: هنرمندان خوشنویسی همانطور که شعرا کلام را به صورتی زیبا ارایه می کنند رقص کلمات را در آثار خود به تصویر می کشند.

وی نیاز کاذب مردم به سرعت در دنیای امروز را یکی از مشکلات نسل جدید دانست و گفت: در هنر خوشنویسی سنتی انسان صبر، ممارست و تلاش را فرا می گیرد.

در این نمایشگاه 50 اثر از 22 تن از استادان برجسته خوشنویسی و نقاشیخط ایران همچون محمد احصایی، غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، صداقت جباری،  امیرحسین ذکرگو و محمدرضا آستانه در معرض دید علاقمندان به هنر خوشنویسی قرار گرفته است.

گالری NN واقع در خیابان sulaiman1 ، Taman ampang hilir تا 22 آگوست (31 مرداد ماه) پذیرای علاقمندان هنر خوشنویسی خواهد بود.

 

کد خبر 141885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز