چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از حدود سه ساعت بحث و بررسی، به دولت اجازه دادند جهت تأمین کسری اعتبار دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی، معادل 6 هزار و 370 میلیارد ریال از حساب ذخیره ارزی برداشت نماید.

مجلس در بررسی کلیات و جزئیات طرح یک‌فوریتی اصلاح جداول شماره 4 و 8 قانون برنامه چهارم توسعه و بودجه سال 85 کل کشور به منظور تأمین اعتبار کسری بخش بهداشت و درمان که جزئیات آن با 130 رأی موافق، 54 مخالف و 7 ممتنع از 217 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید اجازه داد 6 هزار و 370 میلیارد ریال از حساب ذخیره ارزی برداشت شود.

البته در طرح اصلی نمایندگان این رقم یک میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود که نمایندگان در بررسی جزئیات به پیشنهاد محمد عباسپور نماینده تهران این مبلغ را کاهش دادند.

اعتراض به برداشت از صندوق ذخیره
اما جالب‌ترین نکته تذکرات پیاپی برخی از اقتصاددانان مجلس به برداشت بی‌رویه از حساب ذخیره ارزی بود.
غلامرضا مصباحی‌مقدم گفت: برداشت از این حساب آثار تورمی دارد و شما که نگران گرانی سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و مسکن هستید بدانید این گرانی‌ها حاصل تصمیماتی است که شما گرفتید!

از سوی دیگر احمد توکلی هم گفت: درحالی که قصد داریم در مقابل غرب و پیشرفت‌های آنها ایستادگی کنیم، برداشت‌های بی‌رویه از حساب ذخیره ارزی چه توجیهی دارد! وی افزود: بلژیک در این مدت نه تنها از حساب صندوق ذخیره‌اش کم نشده بلکه دائماً درحال افزایش آن است و از سود آن مشکلات خود را حل می‌کند و ما باید چنین عمل کنیم.


فعالیت مشکوک یک مؤسسه شرق‌شناسی
7 نماینده مجلس روز گذشته در تذکری خواستار روشن‌شدن فعالیت‌های مشکوک مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو در کشورمان شدند. برخورد نامناسب دولت امارات با اتباع ایرانی در مبادی ورودی کشور، تعیین نرخ واقعی نان و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی سازمان میراث فرهنگی از دیگر تذکرات مهم جلسه علنی دیروز بود.


نیروهای مسلح در اوج اقتدار
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار و امنیت قرار دارند و با هوشیاری همه تحرکات دشمنان را رصد می‌کنند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری مصطفی محمدنجار در حاشیه حضور روز گذشته خود در مجلس گفت:‌ کوچکترین تعرض و حرکت دشمنان با کوبنده‌ترین پاسخ نیروهای مسلح مواجه خواهد شد. وی افزود: دشمن درحال نمایش قدرت خود است و قصد دارد از این طریق بر روی مسئولین و ملت ایران اثر روانی اینگونه اقدامات را تست کند.


در راهروهای مجلس
* جمعی از اعضای کمیسیون اصل نود قانون اساسی و کمیسیون صنایع مجلس درحال پیگیری موضوع تخلفات احتمالی درمورد خروج و جمع‌آوری خودروهای فرسوده هستند و شنیده‌های آنها دال بر این است که در این زمینه 60 شرکت صوری توسط صرفاً سه‌نفر ایجاد شده است.


* سید جلال حسینی نماینده زنجان ادعا کرد در اعتراض به اجرایی‌نشدن مطالبات به حق مردم در تاریخ اول بهمن‌ماه درخواست استعفای خود از سمت نمایندگی را تقدیم هیأت رئیسه کرده است.


* کمال دانشیار رئیس کمیسیون انرژی با اظهار بی‌اطلاعی از زمان انجام سهمیه‌بندی بنزین یادآور شد هیچ‌کس نمی‌داند سهمیه‌بندی بنزین کی آغاز خواهد شد.

کد خبر 14199

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز