همشهری آنلاین: دومین نمایشگاه "جوانان پیشرو" با برپایی مراسم افطار در گالری پردیس ملت به پایان رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه با حضور احمد مسجد جامعی،‌ آیدین آغداشلو، دکتر علیرضا سمیع آذر، مجید سرسنگی،‌ سیف الله پویا راد،‌ مهندس مرتضی کاظمی،‌ عطا الله امیدوار ... و حدود 20 نفر از نقاشان شرکت کننده در دومین نمایشگاه جوانان پیشرو، این رویداد به پایان رسید.

این نمایشگاه که با حضور 33 نقاش زیر 40 سال و ارائه 70 نقاشی از 12 تیر ماه برپا شده بود با فروش قابل ملاحظه 100میلیون تومانی به کار خود پایان داد.

در این میان غیر از خرید 15 میلیون تومانی خانه هنرمندان، تمامی دیگر خریدها از سوی بخش خصوصی و افراد حقیقی انجام پذیرفت.

در میان خریداران خصوصی نیز سیف الله پویا راد (مدیر جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر) با خرید 5/23 میلیون تومانی،‌افشین پیر هاشمی (هنرمند مجموعه دار) با خرید 14 میلیون تومانی و بانک پاسارگاد با خرید هشت میلیون تومانی حائز رتبه های برتر بودند.

گران ترین اثر به فروش رسیده در این نمایشگاه به تابلو بزرگ 100×300 وحید چمانی تعلق داشت که به قیمت 15 میلیون تومان فروخته شد.

یکی از موفقیت های این نمایشگاه ارائه آثار با قیمت های پایین بود تا آنجا که خریداران می توانست از 400 هزار تومان هم یک اثر اوریجینال نقاشی از یک نقاش پیشرو خریداری کنند.

تنوع سبک آثار ارائه شده و تصحیح این باور عامه که "اثر پیشرو اثر فیگوراتیو است" از دیگر دستاوردهای دومین نمایشگاه جوانان پیشرو بود.

در این نمایشگاه آثار قدرتمندی در سبک های مختلف فیگوراتیو، آبستره و آبستره- فیگوراتیو به معرض تماشا قرار گرفت که همین امر موجبات استقبال بسیار چشمگیر اقشار مختلف مردم را فراهم آورد.

دومین نمایشگاه جوانان پیشرو به مدت 34 روز در گالری پردیس ملت برپا بود که در طی این روزها قریب به 2000  نفر از آن بازدید کردند.

 

 

کد خبر 142417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز