یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: بنا بر آنچه در دفتر انتخاب رشته کنکور امسال قید شده، ظرفیت پذیرش دانشجو در بسیاری از رشته‌های علوم انسانی دانشگاه علامه صفر اعلام شده اما رئیس این دانشگاه آن را دروغ خواند و اعلام کرد که «فقط بحث جا‌ به‌جایی رشته‌ها مطرح است.»

دانشگاه علامه

در کنکور امسال، 23 رشته از رشته‌های علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی نسبت به آمار سال گذشته حذف شده که مسئولان وزارت علوم از آن اظهار بی‌اطلاعی و تاکید می‌کنند این تصمیم هیات امنای دانشگاه است و وزارت علوم دستوری برای این کار صادر نکرده است. رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اما مدعی است که براساس ماموریتی که از سوی وزارت علوم به دانشگاه علامه محول شده، این دانشگاه موظف به «افزایش آمار پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتراست و دانشگاه باید به سمت افزایش ظرفیت در مقاطع تحصیلات تکمیلی حرکت کند.» صدرالدین شریعتی به فارس گفت: حذف 13 رشته در گروه علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی دروغی بیش نیست.

تناقض‌گویی مسئولان وزارت علوم و رئیس دانشگاه علامه ادامه دارد؛ مسئولان وزارت علوم از محول شدن ماموریت گسترش تحصیلات تکمیلی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند اما رئیس این دانشگاه بر واگذاری این ماموریت از سوی وزارت علوم تاکید می‌کند. نکته حائز اهمیت اینکه ریاست هیات امنای همه دانشگاه‌های دولتی از جمله دانشگاه علامه طباطبایی بر عهده شخص وزیر علوم است. نکته مهم‌تر اینکه رئیس دانشگاه علامه اعلام می‌کند این ماموریتی است که وزارت علوم به دانشگاه محول کرده و سخنی از تصمیم هیات امنا در این‌باره نمی‌گوید. با توجه به این اظهارات این پرسش مطرح می‌شود که اگر این ماموریت از سوی وزارت علوم به این دانشگاه داده شده چرا مسئولان ارشد این دستگاه مانند معاون آموزشی که باید در جریان چنین تصمیم‌گیری‌هایی باشد اظهار بی‌‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید رئیس دانشگاه باید پاسخگو باشد؟

کد خبر 142455
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز