گروه اجتماعی: با وجود آنکه براساس قانون مالیات خبرنگاری و فعالیت‌های دیگر در امر رسانه، از جمله مشاغل فرهنگی است و باید معاف از مالیات باشد اما کماکان بخشی از حقوق روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و سایر فعالان رسانه‌ای به‌عنوان مالیات کسر می‌شود.

برخی منابع نزدیک به دولت معتقدند که هدیه امسال رئیس‌جمهور به خبرنگاران به مناسبت 17 مرداد، دستوری درباره اجرای قانون معافیت مالیاتی خبرنگاران باشد. پیش از این نیز مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد این هدیه را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواند و گفت: قاعدتاً جنبه معنوی هدیه رئیس‌جمهور به خبرنگاران مهم‌تر و پررنگ‌تر است ولی طبعاً این هدیه جنبه مادی هم دارد.

پدرام پاک‌آیین همچنین در بخش دیگری از سخنانش به ماده 139 قانون مالیات‌ها اشاره کرد و افزود: به‌زودی اطلاعات خبرنگاران سراسر کشور که در سامانه «سمان» به ثبت رسیده است، برای معافیت آنها از پرداخت مالیات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت. به گزارش همشهری، نخستین قانون درباره معافیت مالیاتی اصحاب رسانه در سال 66 تصویب شد اما تاکنون عملا اجرا نشده است.این قوانین در حالی درباره خبرنگاران اجرا نمی‌شود که این قشر فرهنگی، منتظرند تا قانون تامین‌کننده حقوق‌شان، حتی در قالب هدیه، اجرا شود.

کد خبر 142565
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز