پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

فصل جدید سری A ایتالیا از 5 شهریور شروع می‌شود.

فوتبال - ایتالیا

آث‌میلان؛ امید آلگری به تکرار قهرمانی

آث‌میلان فصل گذشته با نظم تازه ای که آلگری به این تیم داد، برای نخستین‌بار بعد از سال2004 قهرمان سریA شود. امسال هم این تیم، با تغییراتی که آلگری در راستای بهبود عملکرد دفاعی‌اش داشته، امیدوار است قهرمانی را تکرار کند. آلگری تا اینجا تایه تایوو مدافع چپ مارسی و فیلیپ مکسز مدافع میانی رم را به تیم خودش اضافه کرده اما نقطه کلیدی در برنامه‌های تاکتیکی آلگری، خط میانی تیمش است. او فصل پیش با اضافه‌کردن مارک فان بومل، کاپیتان نیم‌فصل اول بایرن مونیخ به تیمش، ضعف دفاعی خط هافبک تیم خود را ترمیم کرد.این تغییر ، نتایج خوبی داشت و او آندره‌آ پیرلو هافبک باسابقه میلان را- که خصوصیات تهاجمی بیشتری داشت- بازیکن مازاد اعلام کرد. حضور مهاجمانی مانند زلاتان ابراهیموویچ، الکساندر پاتو و روبینیو در خط حمله، میلان را به یکی از ترسناک‌ترین تیم‌های سریA تبدیل می‌کند. اضافه‌شدن بازیکن با آتیه‌ای مانند استفان الشعراوی هم ادامه پروژه جوانگرایی آلگری است. مارک فان بومل هم مانند دیگر میلانی‌ها امید زیادی به فصل جدید دارد؛ «اگر ما آنطور که سال گذشته بازی کردیم بازی کنیم، حتی می‌توانیم قهرمان اروپا هم بشویم.»

ریسک اینتر با گاسپرینی

اینتر همانند هر سال که خرید‌های بزرگ را ژانویه انجام می‌دهد، در تابستان امسال بازیکنان بزرگی به تیم خود اضافه نکرد و البته هنوز هم هیچ بازیکن بزرگی از این تیم جدا نشده است. بدون در نظر گرفتن انتقال ریکی آلوارز از بوکا جونیورز، تنها تغییر بزرگ این تیم در تابستان، آمدن جیام‌په‌رو گاسپرینی بوده است. آمدن گاسپرینی که سال‌ها در جنوا مربیگری می‌کرد، با انتقادهای زیادی همراه بود. بسیاری او را مربی‌ای در حد تیم بزرگی چون اینتر نمی‌دانستند اما اینتر به چیزی بیشتر از نام بزرگ نیاز داشت. پس از 2 تجربه ناموفق با رافائل بنیتز و لئوناردو، باید کمی به او فرصت داده می شد تا نشان دهد می‌تواند برای اینتر کاری بکند یا نه. و البته زمان کار خود را کرد و نشان داد که گاسپرینی، انتخاب درستی از سوی ماسیمو موراتی بوده است. اینتر گاسپرینی، در بازی‌های پیش از فصل و به‌خصوص در سوپرجام ایتالیا برابر میلان، شیوه بازی‌اش را با سبک بازی حریف سازگار می‌کرد و مورینیو به‌همین‌خاطر لب به تعریف از گاسپرینی گشود. گاسپرینی اگر بتواند بازیکنان بزرگش را مانند وسلی اسنایدر- که هر روز خبر تازه‌ای از انتقالش به انگلیس منتشر می‌شود- نگه دارد، می‌تواند فصل امیدوارکننده‌ای با اینتر داشته باشد.

بازگشت یووه با ستاره‌های جدید

ضربه‌ای که کالچوپولی به یوونتوس وارد کرد، به قدری شدید بود که این تیم هنوز نتوانسته عواقب آن را کاملا پشت سر بگذارد. یووه با دشان به سرعت به سری A بازگشت، ولی بعد از آن نتوانست وارد کورس قهرمانی شود. اوج ناامیدی هواداران در فصل قبل رقم خورد؛ جی‌جی دل‌نری که فصل ماقبل آن سمپدوریا را به مقام چهارم رسانده بود، قرار بود یووه را هم متحول کند، ولی این تیم تنها به رتبه هفتم رسید و حتی سهمیه لیگ قهرمانان را هم کسب نکرد. در این شرایط باشگاه ترجیح داد به سراغ آنتونیو کونته، سرباز قدیمی‌‌اش برود که توانسته بود سیه‌نا را به دسته اول بازگرداند. البته مدیران ثروتمند یووه ابزار کافی در اختیار کونته قرار داده‌اند. میرکو ووچینیچ از رم، آندره‌آ پیرلو از میلان و آرتورو ویدال از لورکوزن مهم‌ترین خریدهای یووه هستند که کونته به کمک آنها باید این تیم را به کورس قهرمانی برگرداند. یووه در رقابت‌های اروپایی هم حاضر نیست و می‌تواند کاملا روی لیگ ایتالیا تمرکز کند. به‌نظر می‌رسد این فصل، فصل بازگشت یووه به جمع مدعیان باشد، ولی قهرمانی این تیم در حضور میلان که تیمش را تقویت کرده و اینتر بسیار دشوار به‌نظر می‌رسد.

رم؛ تیمی برای آینده

خانواده سنسی سرانجام فصل قبل مجبور به فروش باشگاه رم شد و حالا این تیم قرار است با سرمایه‌ای که مالکان جدید آمریکایی تزریق کرده‌اند، بار دیگر به جمع مدعیان برگردد. مهم‌ترین تصمیم آنها انتخاب لوییز انریکه، سرمربی تیم B بارسلونا به‌عنوان سرمربی جدید بود و او ماموریت دارد تفکر بارسا را وارد تیم رم کند. البته خریدهای جدید هم انجام شده است؛ استکلنبرگ دروازه‌بان تیم ملی هلند از آژاکس به این تیم پیوست، اریک لاملا هافبک 19ساله آرژانتینی هم دیگر خرید جدید رم است که از ریورپلاته به این تیم پیوسته اما پرسروصداترین خرید این تیم بویان بود که به خواسته انریکه از بارسا به رم منتقل شد. این مهاجم جوان که در بارسا فرصت کمی برای بازی پیدا می‌کرد، در بازی‌های دوستانه برای رم موفق بوده و در کنار توتی می‌تواند خط حمله خوبی برای رم بسازد. با وجود این، در این فصل رم جزو بخت‌های قهرمانی محسوب نمی‌شود و انریکه قرار است با بازیکنان جوانش، تیمی برای فصول آینده بسازد.

کد خبر 142725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز