شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای مقابله با اعتراضات و ناآرامی های اخیر و آنچه که او از آن به عنوان 'باندهای خلافکار' و 'فرهنگ گانگستری' می‌خواند از یکی از فرماندهان سابق پلیس آمریکا مشورت می گیرد.

irn

به گزارش ایرنا، رسانه‌های بریتانیا امروز گزارش دادند که دیوید کامرون در پی حوادث اخیر این کشور با 'بیل براتون' فرمانده سابق پلیس نیویورک، لس آنجلس و بوستون آمریکا تماس گرفته و با وی مشورت نموده است.

براتون به یک شبکه تلویزیونی در آمریکا گفته است که ماه آینده به لندن سفر می کند تا درباره نحوه مقابله با خشونت‌ها در خیابان‌های انگلیس با دیوید کامرون گفت و گو کند.

این پلیس کهنه کار آمریکایی گفته است که 'بازداشت' یکی از راههای مقابله با خشونت است ولی تنها پاسخ ممکن نیست. این یک مساله اجتماعی است و به کل جامعه مربوط می شود. فقط با دستگیری نمی توان مشکلات را در جامعه حل کرد.

دفتر نخست وزیری انگلیس نیز با تایید مذاکرات صورت گرفته با براتون اعلام کرد که این پلیس کهنه کار آمریکایی به صورت بلند مدت و حقوق بگیر به کار گرفته نمی‌شود. آقای براتون همچنین بطور رسمی در هیچ یک از نیروهای پلیس انگلیس منصوب نخواهد شد.

به نظر می‌رسد انتصاب یک پلیس آمریکایی به عنوان مشاور نخست وزیر انگلیس روابط نه چندان صمیمانه موجود میان پلیس و مقامات دولتی این کشور را بدتر کند. طی روزهای اخیر مقامات دولتی و فرماندهان پلیس به طور مستقیم و غیرمستقیم یکدیگر را به ناکامی در کنترل سریعتر اعتراضات و ناآرامی ها متهم می کنند. نخست وزیر انگلیس دو روز پیش گفته بود که پلیس در ابتدای شروع ناآرامی ها تاکتیک های اشتباهی را برای برخورد با معترضان به کار گرفت.

از سوی دیگر فرماندهان پلیس می‌گویند که آنها تصمیم گیر نهایی در امور تاکتیکی هستند و هم آنها بودند که تصمیم به افزایش تعداد نیروهای پلیس در خیابان ها گرفتند و اعتراضات را کنترل نمودند.

طی چهار روز ناآرامی های گسترده در شهرهای مختلف انگلیس در هفته گذشته پنج نفر کشته شدند و صدها نفر دیگر از جمله تعدادی پلیس مجروح شدند.

در جریان این ناآرامی ها که در اعتراض به قتل یک جوان سیاه پوست توسط پلیس لندن در منطقه تاتنهام آغاز شد، صدها خودرو، مغازه و واحد مسکونی در سراسر این کشور به آتش کشیده شد. پلیس تاکنون حدود دو هزار نفر را نیز در شهرهای مختلف دستگیر کرده است.

کد خبر 142950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز