گروه بین‌الملل: در تازه‌ترین تحولات در سوریه، منابع خبری روز گذشته از کشیده‌شدن درگیری‌های داخلی این کشور به اردوگاه پناهندگان فلسطینی در شهر لاذقیه خبر دادند.

سوریه

به گزارش شبکه خبری الجزیره، ارتش سوریه در جریان تعقیب گروه‌های مسلحی که به اردوگاه‌های فلسطینیان پناه آورده بودند، وارد اردوگاه الرمل در شهر لاذقیه در غرب کشور شد که در پی درگیری‌ها میان دو طرف، بسیاری از آوارگان فلسطینی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

در همین حال، کریس گونیس سخنگوی آژانس امداد سازمان ملل با اشاره به اینکه اطلاعاتی تفصیلی و کامل درباره رویدادهای جاری در لاذقیه وجود ندارد، افزود: آنچه در اردوگاه‌های فلسطینیان در سوریه روی می‌دهد، مسئله تازه‌ای است و بیش از نیم‌میلیون آواره فلسطینی‌مقیم سوریه طی سال‌های اخیر وارد رویدادهای سیاسی نشده‌اند و از این رو، نباید درگیری‌ها به داخل این اردوگاه‌ها کشیده شود.

این درحالی است که ارتش سوریه با رد هرگونه گلوله‌باران اردوگاه الرمل، تاکید کرد که نیروهای ارتش در جست‌وجوی افراد مسلح وارد کوی الرمل جنوبی در شهر لاذقیه شده‌اند و تنها از تیربار برای درگیری با این افراد استفاده کرده‌اند.از سوی دیگر، سازمان آزادیبخش فلسطین روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ورود نیروهای سوری به داخل اردوگاه الرمل، این اقدام را نوعی آواره‌کردن فلسطینیان توصیف کرد.

یاسر عبدربه دبیر سازمان آزادیبخش فلسطین با اشاره به این تحولات خواستار آن شد که فلسطینی‌ها از درگیری‌های داخلی سوریه در امان بمانند. در همین حال آمریکا بار دیگر بر تلاش برای هماهنگ‌کردن موضع کشورهای غربی و عربی علیه دولت بشار اسد تاکید کرد.

سخنان تازه وزیر خارجه ترکیه

از سوی دیگر، ترکیه در تازه‌ترین موضع خود در قبال تحولات جاری در سوریه، مقام‌های این کشور را به توقف فوری عملیات نظامی در شهرها فراخواند. احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه دوشنبه‌شب در کنفرانسی خبری که در آن تنها به بیان اظهارات خود بسنده کرد و از هرگونه پاسخگویی به خبرنگاران خودداری کرد، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه را به توقف فوری عملیات نظامی فراخواند و افزود:

در آخرین دیدار با مقام‌های سوری هیچ مهلت زمانی به‌منظور توقف عملیات نظامی تعریف نکردیم. وی با تاکید بر ضرورت توقف عملیات نظامی اعلام کرد: درصورتی که این عملیات‌ها متوقف نشود، دیگر موضوعی برای بررسی و مناقشه با طرف سوری نخواهیم داشت و از گام‌های بعدی و مراحل بعدی خبری نیست. وزیر خارجه ترکیه با اشاره به برداشتن برخی گام‌های مثبت از سوی نظام حاکم در سوریه در روزهای بعد از دیدار از دمشق، در عین حال تصریح کرد: در روزهای بعد به جای توقف عملیات‌ها، تشدید عملیات‌ها را شاهد بودیم.

کد خبر 143344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز