مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه تلاش برای برگزاری هرچه بهتر مراسم روز جهانی قدس را رسالت انقلابی خود می‌دانیم، گفت:

نشست خبری

شهرداری به مناسبت روز جهانی قدس خدمات رسانی گسترده‌ای را درنظر گرفته تا راهپیمایی این روز به بهترین شکل ممکن برگزار شود.سید محمد هادی ایازی امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بیداری اسلامی که در کشورهای منطقه صورت گرفته، امسال روز قدس از اهمیت بیشتری برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود حضور گسترده مردم را در این روز شاهد باشیم. وی تاکید کرد: در این میان ما نیز تلاش خواهیم کرد که زمینه حضور و حمایت همه جانبه مردم مان از ملت مظلوم فلسطین را در راهپیمایی روز قدس فراهم ‌سازیم.

ایازی ادامه داد: اجرای سامانه‌های رمضان در روز 2 و 3 شهریور‌ماه در مجموعه‌های فرهنگی با موضوع قدس قبله اول، استبداد‌ستیزی و بیداری اسلامی، ارائه تسهیلات و خدمات‌رسانی ویژه حمل‌ونقل عمومی برای تسهیل تردد شهروندان در مراسم راهپیمایی روز قدس، تولید محصولات فرهنگی و توزیع آنها در مسیر راهپیمایی، حضور ورزشکاران در ایستگاه‌های مسیر راهپیمایی، ایجاد نمایشگاه خاص روز قدس در خیابان فلسطین با همکاری سازمان فرهنگی‌هنری، نصب بنرهای مختلف در مسیر راهپیمایی و پخش ویژه‌برنامه‌های روز قدس در تلویزیون‌های شهری، برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی در باغ موزه دفاع مقدس، فعال کردن حوزه‌های مختلف مردمی در موضوع روز قدس، درج مطالب مختلف با موضوع روز قدس در مجلات و روزنامه همشهری از جمله اقداماتی است که به مناسبت روز قدس صورت می‌گیرد تا خدمات رسانی مناسب به شهروندان در این روز محقق شود.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین در موردعید سعید فطر و ویژه برنامه‌های شهرداری برای این روز گفت: جشن مهد خرد در بوستان‌های شهر، نور‌افشانی در مناطق 22 گانه شهر، تسهیلات حضور شهروندان در نماز عید فطر در دانشگاه تهران، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، خدمات رسانی گسترده حمل‌ونقل عمومی به نمازگزاران و... نیز از جمله اقدامات درنظر گرفته شده برای خدمات رسانی به شهروندان در روز عید سعید فطر خواهد بود.

پروژه‌های مشارکتی، منابع درآمدی

ایازی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد بودجه درنظر گرفته شده برای تملک معارضان در پروژه‌های مختلف گفت: همه ساله شورای اسلامی شهر برای توسعه شبکه بزرگراهی و معابر اصلی، اعتباراتی را درنظر می‌گیرد تا معارضین تملک شود. امسال نیز، بابت بدهی‌های شهرداری در تملک‌ها و تملک معارضین پروژه‌هایی مانند بزرگراه امام علی، مبلغ قابل توجهی را به تصویب رسانده که بر این اساس بهره‌برداری تعدادی از پروژه‌های عمرانی در شهر برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین در مورد پروژه‌های مشارکتی در شهر تهران گفت: یکی از منابع درآمدی شهر تهران پروژه‌های مشارکتی است. به‌طور مثال ساخت مجموعه تفریحی هزار و یک شهر که پروژه‌ای بسیار بزرگ است با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست؛ پروژه‌ای که می‌تواند هم برای شهروندان فضایی تفریحی ایجاد کند و هم یک منبع درآمدی برای شهرداری تهران باشد.

بهشت‌زهراتا 10 سال دیگر جوابگو است

ایازی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر توسعه بهشت‌زهرا و توافقاتی که شهرداری تهران با شهرداری باقر شهر داشته، گفت: شهرداری تهران از قبل 160هکتار زمین توسعه بهشت زهرا را تملک کرده بود اما طی توافقنامه‌ای قرار شد تا ما در مقابل توسعه بهشت زهرا خدماتی را به ساکنان باقر شهر ارائه دهیم که ایجاد زیر گذر بهشت زهرا از زیر جاده قم، آغاز عملیات اجرایی یک بوستان در باقر شهر و... ازجمله اقداماتی است که در راستای خدمات رسانی به شهروندان باقر شهر صورت گرفته است. وی با تاکید براینکه ما توسعه جدیدی در بهشت زهرا نداریم و همان 160 هکتار توسعه بهشت زهرا در دستور کار است گفت: این میزان تا حدود 10سال آینده جوابگوی تهران خواهد بود و اگر قرار باشد توسعه‌ای اجرا شود حتما با هماهنگی شورای شهر و شهرداری باقر شهر انجام می‌شود و درچارچوب تفاهمنامه هر تعهدی که داده شده اجرایی می‌شود.

شهرداری با طرح باغ‌شهرها موافق نیست

ایازی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر توسعه باغ‌شهرها و نظر مدیریت شهری در این رابطه گفت: مقام معظم رهبری در بوستان ولایت رسما با این بحث اعلام مخالفت کردند و قاعدتا انتظاری که می‌رفت این بود که دولت هم براساس فرمایش مقام رهبری موضوع را دنبال نکند. این مسئله باید توسط دولت پاسخ داده شود ولی شهرداری تهران با تاکید مقام معظم رهبری موافقتی با موضوع باغ شهرها در چارچوبی که دولت اعلام کرده ندارد.

طرح تفصیلی روی پرتال شهرداری

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سؤالی در مورد تعویق اجرای طرح تفصیلی و تاریخ رسمی ابلاغ این طرح گفت: هریک از بخش‌های طرح تفصیلی که به تصویب کمیسیون ماده 5 برسد روی پرتال شهرداری تهران گذاشته و توسط مناطق عملیاتی خواهد شد. وی ادامه داد: اینکه چه زمانی طرح رونمایی می‌شود، پس از تصویب نهایی طرح در کمیسیون ماده 5، یک روز را در نظر خواهیم گرفت و از طرح رونمایی خواهیم کرد.

کد خبر 143894
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز