سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

درحالی‌که بیش از یک هفته از جنبش خودروسوزی در شهر برلین پایتخت آلمان می‌گذرد، طی 2روز گذشته در این شهر، خودروهای دیگری به آتش کشیده شد.

آشوب خیابانی

به گزارش خبرگزاری آلمان، پلیس آلمان با اشاره به ادامه ناآرامی‌ها در شهر برلین، احتمال وجود زمینه‌های سیاسی را بعید ندانست و تاکید کرد که در شامگاه دوشنبه دست کم 12 خودروی دیگر به آتش کشیده شد.در همین حال، شاهدان محلی نیز با تایید سخنان سخنگوی پلیس آلمان در برلین تاکید کردند که در شامگاه دوشنبه در3 بخش مختلف شهر دست‌کم 12 خودرو به آتش کشیده شد.

این درحالی است که پلیس آلمان نیز با حدود 260 نظامی و با استفاده از هلی‌کوپتر با این آتش‌سوزی‌ها مقابله می‌کند، اما هنوز نتوانسته مانع گسترش این اقدام شود. از سوی دیگر، شهردار برلین با اذعان به اینکه قادر به نگهبانی دادن برای تمامی شهر نیست، افزود: به کار گماشتن پلیس بیشتر در خیابان‌ها نیز به‌طور خودکار به حل این مشکل کمک نمی‌کند.

این ناآرامی‌ها در حالی در برلین پایتخت آلمان ادامه دارد که پیش از این، لندن و رم نیز صحنه برخی ناآرامی‌ها بوده است. در آلمان خودروهای لوکس به آتش کشیده می‌شوند و انتخاب این نوع خودروها، وجود یک جنبش اعتراضی در جامعه آلمان را نشان می‌دهد.

کد خبر 143908
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز