مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت متروی تهران با اعلام تکمیل ایستگاه شیخ‌الرییس از خط چهار مترو، از بهره‌برداری هفت کیلومتر از خط 3 و تمام طول خط 4 مترو تا پایان سال خبر داد.

مترو

هابیل درویش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عملیات عمرانی ایستگاه استاد معین از خط 4 مترو نیز رو به اتمام است، اظهار کرد: ایستگاه استاد معین و پس از آن، ایستگاه پیروزی، در نوبت بعدی بهره‌برداری خواهد بود.

 وی از بهره‌برداری هفت کیلومتر از خط 3 مترو تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: تمام طول مسیر خط چهار مترو نیز، تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 به گفته وی، ایستگاه میدان ولیعصر، ایستگاه تقاطع خیابان ولیعصر با خیابان فاطمی و ایستگاه شهید قنبر‌زاده در خیابان شهید بهشتی از خط سوم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 درویش همچنین، با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد ایستگاه تجریش متروی تهران نیز، اظهار کرد: این ایستگاه به لحاظ فنی و سختی کار با هیچ‌یک از ایستگاه‌های پیش از این و یا ایستگاه‌هایی که در برنامه‌ریزی‌های آتی پیش‌بینی شده است تفاوت دارد.

 وی با بیان اینکه این ایستگاه در دامنه البرز قرار دارد، افزود: به دلیل شیب زیاد زمین در این محدوده،‌ به عمق 70 متری زمین رفته‌ایم و باید انتقال سنگ‌های بزرگ سر راه و خاک حاصل از حفاری‌ها از طریق این شفت 70 متری انجام شود.

 مدیرعامل شرکت متروی تهران به وجود قنات‌های متعدد و آب‌های سطحی فراوان در این محدوده نیز،‌ اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از سختی کار نیز،‌ به هدایت آب‌های سطحی و حل مشکل قنات‌ها بازمی‌گردد که در این ایستگاه، بیش از همه ایستگاه‌های دیگر با این مشکلات مواجهیم.

 درویش زمان افتتاح ایستگاه تجریش را اوایل مهرماه،‌ پس از افتتاح سه ایستگاه یادشده عنوان کرد.

 وی در خاتمه وعده داد که با وجود دستگاه‌های حفاری (تی بی ام) علاوه بر حفاری 15 کیلومتر خط مترو که وعده احداث آن داده‌ شده، حفاری 20 کیلومتر دیگر از خطوط مترو برای بهره‌برداری در سال آینده، انجام شود.

کد خبر 143957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز