مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: امسال 15 کیلومتر خط مترو به همراه 12 ایستگاه در خطوط یک، 3 و 4 به بهره‌برداری خواهد رسید.

هابیل درویش در مصاحبه با خبرنگاران در توضیح مسیرهایی که امسال در برنامه افتتاح قرار دارد گفت:

2 کیلومتر در جنوب خط یک از حرم امام(ره) شامل ایستگاه‌های شاهد تا کهریزک که به بهره‌برداری رسید، 2 کیلومتر در شمال خط یک ایستگاه تجریش، چهار کیلومتر در خط 4 از میدان آزادی، شهرک اکباتان تا ایستگاه ارم سبز و 7 کیلومتر خط میانی خط 3 که از چهارراه ولیعصر تا مصلی به مرور تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و خط 4 تا مهرماه به خط تهران - کرج متصل می‌شود.وی همچنین از اجرای 15 تا 20 کیلومتر مسیر مترو در خطوط 7، 6 و 3 سخن گفت که 4 دستگاه تی‌بی‌ام در این مسیرها مشغول حفر روزانه 17 متر تونل هستند که این مسیرها به‌گفته مدیرعامل شرکت مترو تا پایان سال آینده آماده بهره‌برداری خواهند بود.

وی از مزایای حفاری تونل با دستگاه‌های تی‌بی‌ام را کیفیت بالا، عدم‌نیاز به رفع معارض، رفع خطر ریزش و تلفات جانی احتمالی و سرعت بالا دانست اما در عین حال گفت: این دستگاه‌ها به‌طور متوسط 5 میلیارد تومان هزینه حفاری، تخلیه، تحکیم، ‌تزریق و وصل قطعات دارد که اگر چنانچه اعتبار لازم به موقع پرداخت نشود این دستگاه‌ها متوقف شده و شروع مجدد فعالیت‌شان را با احتمال خطا روبه‌رو خواهد ساخت به همین دلیل درویش از دولت و شهرداری خواست تا اعتبارات مورد نیاز مترو را به موقع تامین کنند. مدیرعامل شرکت مترو همچنین از وجود بیش از یکصد کارگاه فعال مترو در تهران خبر داد و گفت: دولت خواستار آن است که بعضی طرح‌های مترو در شهرهای اقماری نظیر ورامین و احداث مترو فرودگاه امام به شهرداری تهران واگذار شود. وی ادامه داد: شرط شهرداری تهران برای پذیرش این مهم نیز پرداخت به موقع اعتبارات است مثلا برای ساخت متروی فرودگاه امام به طول 33 کیلومتر 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درصورت تامین تا سال 91 می‌توانیم این مسیر را تحویل بدهیم.

در مورد متروی ورامین نیز درویش گفت: شرکت راه‌آهن زیر‌سازی‌‌های راه‌آهن برون‌شهری حدفاصل ورامین تا تهران را انجام داده که درصورت موافقت با واگذاری این زیرساخت‌ها به همراه اعتبارات مورد نیاز شهرداری تهران مسئولیت اتمام مترو ورامین را یکساله تعهد خواهدکرد. مدیرعامل شرکت مترو همچنین در مورد نحوه پرداخت اعتبارات مترو از سوی دولت گفت: دولت امسال باید 244 میلیارد تومان در بخش عمرانی به مترو تهران پرداخت کند که از این میزان تاکنون 37 درصد پرداخت شده اما در بخش یارانه‌های بلیت متأسفانه هنوز هیچ مبلغی را دریافت نکرده‌ایم. به گفته درویش قبل از هدفمندی یارانه‌ها مترو سالانه حدود 3 میلیارد تومان پول برق پرداخت می‌کرد اما بعد از هدفمندی این رقم به 17 میلیارد تومان رسیده است، وی در این‌باره اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس تعرفه برق مترو باید ارزان‌ترین تعرفه موجود باشد اما این موضوع از سوی شرکت برق رعایت نمی‌شود؛ به همین دلیل طی نامه‌ای از مجلس درخواست کردیم تا این اختلاف به‌وجود آمده را رسیدگی کرده تکلیف را معلوم کند.

کد خبر 144314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز