چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

گروه حوادث: با تایید حکم قصاص عامل قتل دکتر سرابی، جوان جنایتکار در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

بیمارستان

شهریور سال گذشته، دکتر سرابی، متخصص خوشنام قلب و استاد دانشگاه، سوار بر تویوتا کمری سفید‌رنگ خود مطبش را در منطقه نارمک تهران ترک کرد تا به خانه‌ برود اما در بین راه هدف گلوله‌های مرد موتورسواری قرار گرفت و بعد از 2 روز جدال با مرگ، روی تخت بیمارستان جان باخت. با مرگ پزشک تهرانی، تحقیقات برای دستگیری عامل این جنایت شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول از مدتی قبل از سوی افرادی به‌صورت تلفنی تهدید به مرگ می‌شده است. طبق اطلاعات به دست آمده، تهدید‌کنندگان، بستگان زنی بودند که مدتی قبل، بیمار پزشک میانسال بود اما مدتی بعد از عمل آنژیوگرافی که دکتر سرابی روی او انجام داده بود، در محل زندگی خودش فوت کرده بود.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری تهدیدکنندگان آغاز شد و چند روز بعد، پلیس یکی از کسانی را که در قتل دکتر سرابی نقش داشت دستگیر کرد. این مرد در بازجویی‌های اولیه به ماموران گفت: کسی که به سوی مقتول شلیک کرد، پسر جوانی به نام سجاد است. او از من خواسته بود با موتور وی را به محلی که دکتر از آنجا عبور می‌کرد، برسانم و من هم همین کار را کردم اما در قتل نقشی نداشتم.
وقتی متهم مدعی شد سجاد و پدرش، طراحان اصلی نقشه قتل بودند، جست‌وجو برای دستگیری آنها آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد این پدر و پسر، مسلح به سلاح گرم هستند و بعد از جنایت به شهرهای غربی کشور گریخته‌اند.

ماموران خیلی زود پدر سجاد را در یکی از روستاهای گیلانغرب محاصره کردند اما وی وقتی همه راه‌های فرار را بسته دید، با شلیک گلوله دست به خودکشی زد. چند روز بعد نیز پسر او به نام سجاد که بعد از مصرف مواد‌مخدر در حالتی غیرعادی بود و با در اختیار داشتن کلت کمری قصد ورود به یکی از پاسگاه‌های پلیس در غرب کشور را داشت، دستگیر شد. سجاد بعد از دستگیری به قتل دکتر سرابی با همدستی یکی از دوستانش که نقش موتورسوار را بر عهده داشت اعتراف کرد و مدتی بعد در دادگاه کیفری استان تهران به اتهام مباشرت در قتل عمدی، سرقت پلاک موتورسیکلت، تغییر شماره پلاک موتور، نگهداری مواد روانگردان، تمرد از دستور پلیس و ایراد ضرب و جرح نسبت به 2 مأمور پلیس محاکمه شد. او در جلسه دادگاه گفت: بعد از اینکه مادرم فوت کرد، مدارک پزشکی او را نزد یک دکتر دیگر بردیم و او گفت که شاید عمل آنژیوگرافی دکتر سرابی باعث مرگ او شده باشد. از همان زمان به اشتباه تصور می‌کردم که وی باعث مرگ مادرم شده و برای همین تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم.

بعد از این اظهارات، قضات دادگاه سجاد 24 ساله را که دانشجوی رشته حقوق بود به قصاص، تحمل 4 سال و 6 ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و همدستش را نیز به اتهام معاونت در قتل و مساعدت در فرار قاتل، به تحمل ۱۰ سال حبس که 5 سال آن تعلیقی است، محکوم کردند. این حکم چند روز پیش از سوی قضات شعبه ۲۰ دیوان عالی کشور تایید شد و به این ترتیب عامل قتل دکتر سرابی در یک قدمی قصاص (اعدام) قرار گرفت.

کد خبر 143967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز