یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

واشنگتن: یک‌مرد میانسال هنگامی که نیمه‌شب احساس کرد راه تنفسش بند آمده با چاقو گلوی خود را سوراخ کرد.

ماجرا از این قرار است که وی نیمه شب ناگهان از خواب پرید و متوجه شد راه تنفسش بند آمده است. او که خیلی ترسیده بود، نمی‌توانست صحبت کند و با اورژانس تماس بگیرد. به همین دلیل تنها راه نجات خود را در فرو کردن تیغه چاقو در گلویش یافت. او چاقو را با دست خودش در گلویش فرو کرد و به این ترتیب راهی به ریه‌هایش باز شد. سپس خود را به بیمارستان رساند. او گفت: فقط به خانواده‌ام فکر می‌کردم و مطمئن بودم خداوند کمکم می‌کند به‌همین دلیل بر وحشتم غلبه کردم و مانند فیلم‌های سینمایی دست به کار شدم تا زنده بمانم.

مردی با 24 انگشت

هاوانا:یک‌مرد کوبایی با وجود اینکه هر کدام از دست‌ها و پاهایش یک‌انگشت اضافه دارد اما به خودش بسیار افتخار می‌کند. یواندری‌هرناندز گاریدو نام این مرد37ساله است که اهالی محل به او لقب «مرد 24تایی» داده‌اند. هرناندز می‌گوید که انگشتان اضافه باعث شده تا او بتواند کارهای عجیبی مانند بالا رفتن از درختان را به‌راحتی انجام دهد. هر روز گردشگران زیادی به‌خاطر دیدن هرناندز و کارهای عجیبش به خانه او می‌روند. هرناندز برای عکس انداختن با گردشگران تاکنون درآمد خوبی نیز به دست آورده است به‌طوری که گاهی به ازای هر عکس 10دلار می‌گیرد. البته افراد زیادی در جهان هستند که بیشتر از20عدد انگشت دارند اما هرناندز از وضعیت خود راضی بوده و هیچگاه به جراحی برای برداشتن انگشت‌های اضافی فکر نکرده است.

استفاده مصریان باستان از ژل‌مو

لندن: باستان‌شناسان انگلیسی با بررسی 18مومیایی دریافتند که مصریان باستان از ژل‌مو استفاده می‌کردند. این گروه از باستان‌شناسان با مطالعه روی 15مومیایی که از گورستانی در مصر به‌دست آمده بودند و3مومیایی دیگر از موزه‌های گوناگون دریافتند که مصریان باستان به زیبایی خود اهمیت زیادی می‌دادند. این مومیایی‌ها در سنین بین 4‌تا 58‌ساله بودند و بین 3هزار و 500‌تا 2‌هزار و 300سال پیش مرده‌اند. زمانی که این مومیایی‌ها با میکروسکوپ و تجهیزات دیگر بررسی شدند مشخص شد که موی اغلب آنها به یک ماده چرب آغشته شده است. به اعتقاد پژوهشگران این چربی یک‌محصول ویژه تزیین مو بوده که در هر دو گروه مومیایی‌ها پیدا شده است. گفتنی است مردم عادی مصر باستان موی خود را نمی‌تراشیدند.

عینکی برای زیرنویس کردن فیلم

لندن:یک‌شرکت تولیدکننده محصولات الکترونیک از ساخت عینک جدیدی خبر داد که می‌تواند برنامه‌های تلویزیونی زنده و فیلم‌های سینمایی را برای ناشنوایان زیرنویس کند. البته به گفته یکی از مسئولان این شرکت، این عینک قابلیت دیگری نیز دارد. به گفته وی ممکن است فیلم در سینما دارای زیرنویس باشد اما خیلی‌‌وقت‌ها زیرنویس فیلم‌ چنانچه روی صندلی‌های ته سالن نشسته باشید خوانا نیست. این در حالی است که با این عینک ویژه این مشکل حل می‌شود زیرا این وسیله می‌تواند اطلاعات زیرنویس را از روی پرده دریافت کند و متن را در حاشیه پایین عینک نشان دهد به‌طوری‌ که زیرنویس برای فردی که فیلم را می‌بیند خوانا باشد. این عینک قرار است از سال آینده وارد بازار شود.

کد خبر 144323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز