گروه شهری: 5هزار اتوبوس،‌ون و تاکسی به همراه مترو تهران حمل و نقل میلیون‌ها نمازگزار عید فطر را به عهده داشتند.

نماز

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در برگزاری مراسم نماز عید فطر هماهنگی کامل در بخش‌های مختلف وجود داشت و نمازگزاران استقبال بسیار خوبی از حمل‌ونقل عمومی داشتند. محمدهادی ایازی با بیان این مطلب اظهار کرد: در مراسم نماز عیدفطر، برای خدمات‌رسانی مناسب به نمازگزاران 22 ایستگاه صلواتی ایجاد شد و همچنین بالغ بر 300 هزار دعای قنوت نماز عید فطر بین نمازگزاران توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات فرهنگی در محل دانشگاه تهران نیز که مقرر بود انجام شود، صورت گرفت تا در طول سال امکان بهره‌مندی از این اقدامات به‌وجود بیاید. سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مراسم نماز عید فطر امسال ناوگان حمل‌ونقل عمومی با تمام ظرفیت به شهروندان خدمات‌رسانی کرد؛ چنان که علاوه بر خطوط مترو، اتوبوس‌های شهر و بیش از هزار دستگاه تاکسی در خدمت نمازگزاران بود و شهروندان نیز استقبال بسیار خوبی از حمل‌ونقل عمومی کردند.

ایازی گفت: علاوه بر برگزاری نماز عید فطر در شهر تهران، نماز عید فطر در شهرری، قیام دشت و خاور‌شهر نیز برگزار شد که شهرداری مناطق 20 و 15 به نمازگزاران در این نقاط نیز خدمات رسانی کردند.
قائم‌مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران نیز تصریح کرد: نیروهای خدمات شهری از نخستین ساعات روز عید فطر در محدوده اطراف محل برگزاری نماز مستقر بودند و اقدامات لازم برای برگزاری هرچه بهتر نماز عید فطر صورت گرفت. محمد احمدی بافنده تصریح کرد: در محدوده اطراف دانشگاه تهران نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس نیز مستقر بودند اما خوشبختانه هیچ‌گونه حادثه و مشکلی رخ نداد و مراسم نماز عید فطر به بهترین شکل ممکن برگزار شد.

وی ادامه داد: 12 تلویزیون شهری نیز برای پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مقابل صفوف نمازگزاران نصب شد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز با بیان اینکه تمامی اتوبوس‌های شهر تهران برای برگزاری هرچه بهتر نماز عید فطر در مناطق مختلف شهر مشغول به خدمتگزاری بودند، گفت: بیش‌از 4 هزار دستگاه اتوبوس به‌طور مستقیم جابه جایی نمازگزاران را برعهده داشتند. پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: بیش از 4 هزار دستگاه اتوبوس به‌طور مستقیم جا به جایی نمازگزاران را برعهده داشتند و سایر اتوبوس‌ها نیز در خطوط خود مشغول به کار بودند تا تردد شهروندان از تمام نقاط شهر به محل برگزاری نماز با سهولت صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه تعداد زیادی از اتوبوس‌ها نیز از پایانه‌های مسافربری و میادین اصلی شهر نسبت به انتقال نمازگزاران به محل برگزاری نماز عید فطر اقدام کردند، گفت: خدمات‌رسانی اتوبوس‌های شرکت واحد در روز عید فطر از ساعت 5:30 صبح آغاز شد و تمامی اتوبوس‌ها در رفت و برگشت مملو از مسافر بود. سنندجی با تاکید براینکه حجم قابل توجهی از جابه جایی نمازگزاران توسط اتوبوس‌ها در روز برگزاری نماز عید فطر صورت گرفته است، گفت: خطوط اتوبوس‌های تندرو نیز در روز برگزاری نماز عید فطر با تمام ظرفیت در خدمت نمازگزاران بود و توانست به‌خوبی بخش قابل توجهی از جابه‌جایی‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

کد خبر 144577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز