گروه اقتصادی: به‌رغم اعلام دست‌اندرکاران مبنی بر جلوگیری از عرضه کالاهای بی‌کیفیت در نمایشگاه‌های فروش پاییزه، این نمایشگاه‌ها به محلی برای عرضه انواع کیف و کفش و نوشت افزار و لوازم ورزشی بی‌کیفیت چینی تبدیل شده است.

امسال نیز با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، دست‌اندرکاران تنظیم بازار از برپایی نمایشگاه‌های فروش پاییزه در 4 نقطه شهر تهران از 9 تا 20 شهریور ماه برای تامین اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان با قیمت و کیفیت مناسب خبر دادند اما به‌نظر می‌رسد باز هم وعده‌های مسئولان صنفی برای نظارت کمی و کیفی بر کالاهای عرضه‌شده در این نمایشگاه‌ها محقق نشده است. بررسی قیمت و کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌های فروش پاییزه که از ساعت 11 صبح تا 10 شب فعالیت می‌کنند نیز نشان‌دهنده آن است که قیمت کیف و کفش و نوشت افزار و مواد‌غذایی عرضه‌شده در این نمایشگاه‌ها اختلاف چندانی با قیمت‌های سطح شهر نداشته و کیفیت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه‌ها که اغلب چینی است نیز چندان رضایت بخش نیست.

از سوی دیگر مشکلات قبلی بر پایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا مانند نبود فضای مناسب و امکانات رفاهی، سیستم نامناسب حمل‌ونقل و عرضه سایر اقلام موجب شده تا نمایشگاه‌های مذکور بیشتر به محلی برای برپایی حراج‌های فصلی تبدیل شده و انواع پوشاک و سایر مایحتاج مردم نیز در این نمایشگاه‌ها عرضه شود. افزایش عرضه کالاهای بی‌کیفیت در نمایشگاه‌های فروش پاییزه در حالی است که رئیس شورای اصناف از جلوگیری از ورود و عرضه کالاهای بی‌‌کیفیت و غیراستاندارد در این نمایشگاه‌ها و برخورد شدید با متخلفین و عرضه‌کنندگان اینگونه کالاها خبر داده است. قاسم نوده‌فراهانی افزود: تعزیرات حکومتی با نظارت مستقیم در کنار بازرسان اصناف و بازرگانی آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی عرضه کالا در این نمایشگاه‌هاست.

کد خبر 144653
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز