یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

گروه بورس: اطلاعات رسمی بورس تهران نشان می‌دهد میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران از ابتدای سال تا پایان مردادماه به 8.3 رصد رسید، اما رقم بازده بازار تا 13 شهریورماه به 12 درصد نزدیک شد.

بورس

به گزارش همشهری، اگرچه میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران در2 ماه اول سال ازمرز 14 درصد هم عبور کرد امااز روز‌های پایانی اردیبهشت ماه تاکنون میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس مدام کاهش یافت و حتی در تیر ماه امسال با 2.3 درصد کاهش مواجه شد. با این میزان کاهش، بازده سرمایه‌گذارانی که در 4ماه اول سال در بورس سرمایه‌گذاری کرده بودند به کمتر از 3.5 درصد رسید اما اطلاعات جدید نشان می‌دهد اوضاع بورس تهران در مردادماه امسال بهتر شده و با افزایش شاخص‌ها و تقسیم سود شرکت‌ها میان سهامداران در فصل مجامع، میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس به 8.3 درصد و تا نیمه شهریور به 12 درصد رسید.

در آن سوی بازار قیمت سکه و طلا روز به روز در حال افزایش است و برخی از سرمایه‌گذاران به‌صورت سنتی برای دریافت سود بیشتر به سمت بازار سکه و طلا کوچ کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد با کاهش شتاب افزایش قیمت سکه در بازار‌های داخلی بار دیگر توجه سرمایه‌گذاران به سمت بورس تهران افزایش یابد. اطلاعات رسمی بورس تهران همچنین نشان می‌دهد از شیب نزولی بازار سهام در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر ماه کاسته شده و شاخص بورس تهران به میزان 615واحد معادل2.5 درصد در مردادماه رشد کرده است. ارزش بورس تهران نیز در مرداد ماه امسال در مقایسه با تیر ماه 8هزار میلیارد تومان برابر با7.4 درصد رشد کرده است و از 110هزار میلیارد تومان به 118هزار میلیارد تومان رسیده است.

145 هزار میلیارد تومان ارزش بورس و فرابورس

رئیس سازمان بورس اعلام کرد: مجموع ارزش بورس و فرابورس ایران به 145 هزار میلیارد تومان رسیده است. به گزارش همشهری، علی صالح آبادی دیروز در یک نشست مطبوعاتی، از رشد 12درصدی شاخص اصلی عملکرد بازار سهام از ابتدای سال خبر داد و گفت: ارزش مبادلات بورس تهران به 11 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال قبل 15 درصد رشد داشته است. تعداد دفعات معاملات بورس هم به 2 میلیون دفعه رسیده که نسبت به پارسال از رشد 62 درصدی برخوردار بوده است. صالح آبادی درباره عملکرد بورس کالای ایران توضیح داد: میزان معاملات آتی بورس کالا از ابتدای سال به 2 هزار‌و 100‌میلیارد‌تومان رسیده است. در مجموع ارزش کل معاملات نقدی بورس کالا از ابتدای سال 6 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 48 درصد رشد داشته است. مجموع معاملات بورس کالای ایران اعم از آتی و نقدی به 8 هزارو 600 میلیارد تومان رسیده است. صالح‌آبادی درخصوص تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه گفت: تعداد این صندوق‌ها از ابتدای شکل‌گیری تاکنون به 69 عدد رسیده که ارزشی معادل 1810 میلیارد تومان را دارا هستند.

کد خبر 144729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز