گروه شهری: در طول 8ماهی که از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد هزینه‌ تمام شده پروژه‌های شهرداری تهران 25درصد اضافه شد.

 سید مناف هاشمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری دیروز در نشستی با خبرنگاران گفت: سالانه حدود 2500 میلیارد تومان به هزینه‌های شهرداری تهران در پی اجرای هدفمندی یارانه‌ها اضافه خواهد شد که بخشی از این هزینه‌ها می‌بایست طبق قانون ازمحل صندوق ذخیره هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت جبران شود. این درحالی است که به گفته مناف هاشمی تا‌کنون غیراز 15میلیارد تومان، کمک جدی از سوی دولت به شهرداری تهران صورت نگرفته است. وی گفت: برخی خسارت‌ها به‌صورت مستقیم و برخی غیرمستقیم بر بودجه شهرداری تهران فشار آورده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران دربخش دیگری از اظهارات خود ضمن تاکید براینکه شهرداری تهران انتظار ندارد که دولت همه خسارت‌ها را جبران کند گفت: خود شهرداری درنظر دارد با عملیاتی کردن بودجه و کاهش بخشی از هزینه‌ها، کسری‌ها و خسارت‌های وارده را جبران کند اما با این همه ما از دولت انتظار داریم با اجرایی‌کردن قانون هدفمندی یارانه‌ها حداقل 500 میلیارد تومان به شهرداری بابت جبران بخشی از خسارت‌ها کمک کند.

کد خبر 144950
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز