گروه اجتماعی: با حضور رئیس و اعضای شورای قضایی ویژه شرق کشور، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان مجتمع ویژه جرایم امنیتی و سازمان یافته هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی قوه قضائیه در آیین افتتاح این مجتمع حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام مشاور رئیس قوه قضائیه و رئیس شورای قضایی شرق کشور در سخنانی به تشریح وظایف دستگاه‌های مختلف در مقوله امنیت پرداخت و گفت: بدون شک خواستگاه ناامنی در بی‌فرهنگی، فقر و بیکاری است و مادام که جامعه‌ای با این عناصر مبارزه و مقابله جدی نکند روی آرامش پایدار را نخواهد دید.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای اقتصادی باید در حل مشکلات مردم شرق و جنوب کشور اقدامات جدی صورت دهند و اگر این اتفاق نیافتد از دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و اطلاعاتی کاری برنخواهد آمد.

مشاور رئیس قوه قضائیه با انتقاد شدید از افرادی که از سر ناآگاهی برخی مسائل مربوط به حوزه امنیت ملی را از دستگاه قضایی مطالبه می‌کنند گفت: رؤسای کل دادگستری‌ها و رؤسای دادگستری‌های شهرستان‌ها عضو افتخاری شورای تامین هستند و اگر رؤسای شوراها بخواهند می‌توانند آنان را به شورا دعوت نکنند.

نکونام در عین حال افزود: ابزار کار دستگاه قضایی فقط قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است و حتی بودجه ما هم به دست خودمان نیست.

با این حال چنان قاطعانه وارد معرکه اجرای حدود الهی و مجازات اشرار می‌شویم که کسی جرأت پیدا نکند به حریم امنیت مردم ورود پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام سپس با تاکید بر این موضوع که ضابطین دستگاه قضایی حق انتقاد و داوری عملکرد دستگاه قضایی را ندارند تصریح کرد: نیروهای انتظامی در مواقعی که به حکم قضایی به ماموریت اعزام می‌شوند تحت امر دستگاه قضایی هستند و حق ندارند در مورد دستورات قضایی و تصمیمات اتخاذ شده داوری و اظهارنظر کنند زیرا این مساله به تجری مجرمین و ایجاد فضای تشویش و ناامنی در جامعه دامن می‌زند.

کد خبر 14537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز