چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

پکن: یک‌تاجر چینی در حال ساخت یک‌ کشتی ویژه با استفاده از بشکه‌های قدیمی نفت است.

چین

خئو‌ژیان بر این باور است که تا پایان سال آینده در جهان سیل‌های بسیار عظیمی می‌آید و به همین خاطر بسیاری از مناطق چین زیر آب می‌رود. وی قصد دارد با ساخت یک‌کشتی ویژه خانواده‌اش را از غرق‌شدن نجات دهد. به‌گفته ژیان ساخت این کشتی حدود20هزار پوند هزینه دربردارد. کشتی‌ای که این مرد قصد دارد بسازد حدود 9متر طول خواهد داشت و وی به‌گونه‌ای بدنه آن‌را جوشکاری می‌کند که در صورت برخورد با صخره نیز آب به داخل آن نفوذ نکند. این مرد قصد دارد چرخ‌هایی در زیر کشتی نصب کند تا در صورت نیاز با آن به هرجا که خواست سفر کند. به گفته ژیان این کشتی به‌زودی تکمیل می‌شود.

خوشقدم بازهم گم شد!

ولینگتن: مقامات یک باغ‌وحش نیوزلند که میزبان یک‌پنگوئن جوان به نام خو‌شقدم بودند، اعلام کردند که این پرنده قطبی چند روز پس از قرار‌گرفتن در مسیر خانه بازهم ناپدید شده است. این پنگوئن‌امپراتور، ماه ژوئن در اقیانوس گم شد و با طی مسافتی 3‌هزار و 200‌کیلومتری سر از سواحل نیوزلند درآورد و خیلی زود به ستاره محبوب مردم این کشور تبدیل شد. این پنگوئن اما بار دیگر، هنگامی که دانشمندان قصد داشتند آن‌را به محل اقامتش بازگردانند گم شد. این پنگوئن چند روز پیش در آب‌های قطب‌جنوب آزاد شد اما مقامات باغ‌وحش می‌گویند که از روز جمعه هیچ سیگنالی از دستگاه ردیاب متصل به خوشقدم دریافت نکرده‌اند. برخی از دانشمندان می‌گویند که شاید یک‌نهنگ این حیوان قطبی را خورده باشد.

اسلحه به‌جای دسته‌گل عروس

طرابلس: یک‌ عروس و داماد لیبیایی جشن عروسی خود را به شکل عجیبی برگزار کردند. این زوج جوان در تمام مدت جشن عروسی یک‌اسلحه به‌دست گرفته بودند. درواقع ابتدا قرار بود که فقط عروس‌خانم به‌جای دسته‌گل یک‌تفنگ ساچمه‌ای سبک را در طول جشن عروسی به‌دست بگیرد اما آقا داماد هم یک‌اسلحه که نه، در تمام این مدت دو 2اسلحه در دست داشت و میان میهمان‌ها قدم می‌زد و عکس می‌گرفت. علاوه بر این، برخی از بستگان عروس و داماد و خدمه هتل محل برگزاری جشن عروسی نیز لباس نظامی بر تن داشتند. هدف این زوج از این اقدام، قدردانی از کسانی بود که در جریان انقلاب لیبی از خود رشادت به‌ خرج داده و جان خود را به خطر انداخته بودند.

پخت املت بسیار بزرگ

پاریس: آشپزهای فرانسوی یکی از بزرگ‌ترین املت‌های جهان را پختند. این آشپزها تعداد14‌هزار و 400‌تخم‌مرغ را همراه 15لیتر روغن مایع و 3کیلوگرم کره ومقدار زیادی گوجه‌فرنگی در ماهیتابه‌ای به قطر بیش از 3متر ساعت‌ها هم زدند تا سرانجام املت بزرگی درست شد. آنها چند ساعت پیش از طلوع آفتاب مشغول به‌کار شدند و برای هم‌زدن مواد از قاشق‌های چوبی بسیار بزرگ استفاده کردند. سرانجام این املت به‌عنوان صبحانه میان 4هزارنفر تقسیم شد و پس از آن افراد برای سوزاندن چربی‌ اضافه خود در یک‌پیاده‌روی دسته‌جمعی به طول10کیلومتر شرکت کردند. گفتنی است هرساله در این زمان از سال جشنواره پخت املت در فرانسه برگزار می‌شود.

کد خبر 145657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز