یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

مهدی آزادواری* با بازگشایی نمایشگاه بورس از 24شهریور ماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران، شاهد حضور گسترده فعالان بازار سرمایه بودیم که با توجه به رکوردزنی‌های اخیر شاخص بورس تهران و همچنین رونق معاملات در حوزه برخی ابزارهای مالی نظیر معاملات آتی سکه، معاملات بر خط و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دلیلی بر اقبال سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه بود.

c86u50g7

با گذری بر غرفه‌های بنگاه‌های فعال در بازار سرمایه و برنامه‌های آموزشی قابل ارائه از سوی آنان به این نکته می‌رسیم که بیشترین حضور در کلاس‌های آموزشی به دوره‌های مربوط به معاملات آتی سکه، معاملات بر خط (آنلاین تریدینگ) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص داشت.

توسعه ابزارهای مالی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بورس و اوراق بهادار از سال گذشته به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و این اقدام از سوی سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حضور در بازار سرمایه هم با اقبال مواجه شده چرا که ابزارهای موجود در بازار یاد شده، قدرت اختیار و تنوع در آن بازار را زیادتر کرده و زمینه حضور سرمایه‌گذاران با انتظارات گوناگون را افزایش داده است.

امید است تا با ایجاد تنوع در ابزارهای مالی و توسعه فرهنگ بازار سرمایه در بورس‌های فعال در کشور نظیر بورس اوراق بهادار، بورس کالا، فرابورس و... آگاهی سرمایه‌گذاران خرد و کلان از حضور در این بازار افزایش یابد و در نهایت زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور که نتیجه آن رشد اقتصادی، افزایش اشتغال‌زایی و رفاه اجتماعی است، فراهم آید.

* مدیر واحد کالای کارگزاری بورس بیمه

کد خبر 145966
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز