گروه بورس: مدیر نظارت بر بازار فرا بورس ایران از عرضه 55‌درصد از سهام شرکت هواپیمایی هما به ارزش 1759 میلیارد تومان تا 2 هفته آینده در فرا بورس خبر داد.

iran air

به گزارش همشهری، درحالی‌که قرار بود 55 درصد از سهام شرکت هواپیمایی هما در قالب یک بلوک، روز گذشته در فرابورس فروخته شود اما این عرضه به تعویق افتاد و براساس برنامه سازمان خصوصی‌سازی،‌ قرار است سهام این شرکت تا 2هفته دیگر در فرا بورس عرضه شود.سرمایه این شرکت بزرگ3هزار و 907میلیارد ریال و ارزش پایه‌ای که برای هر سهم آن تعیین شده 81 هزار و 900 ریال است، همچنین ارزش کل پایه سهام قابل واگذاری 17‌هزار و 599 میلیارد ریال و مبلغ سپرده شرکت در مزایده 527‌میلیارد و 999 میلیون ریال تعیین شده و خریدار باید 20‌درصد قیمت این معامله را طی20 روز کاری پرداخت کند. بر همین اساس حسن محمدتبار مدیر نظارت بر بازار فرابورس ایران در گفت‌وگو با همشهری از تعویق عرضه سهام این شرکت در مبادلات روز گذشته خبر داد و گفت: قرار بود سهام شرکت هواپیمایی هما روز گذشته در فرا بورس عرضه شود اما براساس توافقی که باسازمان خصوصی‌سازی انجام شد این عرضه 2 هفته به تعویق افتاد.

وی افزود:متقاضیان خرید سهام این شرکت باید از 10 تا 15 روز قبل از عرضه، مدارک و درخواست خود را برای خرید سهام این شرکت به سازمان خصوصی‌سازی‌ ارائه کنند تا امکان حضور در رقابت را داشته باشند.وی در پاسخ به این پرسش که آیا احراز هویت خریداران واجرای چنین رویه‌ای در فروش سهام شرکت‌ها قبلا مرسوم بوده است گفت:سازمان خصوصی‌سازی‌ در مورد واگذاری‌های حساس و شرکت‌هایی که فروش سهامشان حساسیت بیشتری دارد اهلیت و صلاحیت خریداران را بررسی می‌کند، بر همین اساس متقاضیان خرید سهام شرکت هواپیمایی هما نیز باید درخواست خود را قبل از عرضه به سازمان خصوصی‌سازی‌ ارائه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که سهام این شرکت، چقدر قیمت‌گذاری شده است گفت: 55 درصد از سهام این شرکت به قیمت 1759 میلیارد تومان در بورس فروخته خواهد شد. بر این اساس ارزش کلی این شرکت نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان خواهد بود.براساس این گزارش، هواپیمایی جمهوری اسلامی 70‌درصد و سهام عدالت 30 درصد در این شرکت سهم دارند که با واگذاری 55 درصد سهام، تکلیف 15 درصد سهم دیگر نامعلوم باقی می‌ماند.

کد خبر 146194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز