مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: با وجود گذشت 3 سال هنوز استفاده از فاینانس و اعتبارات صندوق توسعه ملی محقق نشده است.

مترو

این در حالی است که هنوز مبلغی از یارانه بلیت مترو در سال جاری نیز از سوی دولت ‌ پرداخت نشده است و مسافران مترو همچنان منتظر هستند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای دریافت فاینانس و استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی ما هر کاری توانستیم انجام دادیم وحتی قبول کردیم بدهی‌های 20 ساله مترو را هم بپردازیم، اما این اعتبارات محقق نشد. سید جعفر تشکری هاشمی گفت: در گذشته هیچگاه پرداخت تسهیلات مترو را مربوط به بدهی‌های قبلی نکرده بودند اما برای ما این شرط را گذاشتند و ما پذیرفتیم که بدهی تمامی کسانی را که در شهرداری بوده‌اند و امروز نیستند پرداخت کنیم ولی فاینانس‌ها هنوز محقق نشده است.

این موضوع به گفته تشکری هاشمی مورد سؤال نماینده‌های مجلس در کمیسیون عمران هم بود. مصوبات مجلس روشن و شفاف است و در قانون پیش‌بینی شده که 244 میلیارد تومان بودجه عمرانی و 100 میلیارد ‌تومان یارانه بلیت به مترو و 300 میلیارد تومان هم یارانه بلیت به اتوبوسرانی‌ها پرداخت شود. معاون شهردار تهران با اعلام اینکه بوروکراسی اداری مانع از این شده که ما از این امکانات برخوردار شویم اظهار داشت: در بخش استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، سومین سال متوالی است که هنوز سازو کارهای اجرایی استفاده از این ظرفیت فراهم نشده و مشکلات ما از هفت خوان هم گذشته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک خاطرنشان کرد: درصورت پرداخت اعتبارات فاینانس قادر خواهیم بود که ساخت و توسعه خطوط 3، 6 و 7 مترو را سرعت بخشیم که امیدواریم در این بخش دولت کمک‌های لازم را داشته باشد ؛ چرا که موفقیت در مترو موفقیت دولت و کشور است. به گزارش همشهری، مجلس شورای اسلامی اواخر سال 88 تصویب کرد که دولت به متروی تهران و کلانشهرها، 2 میلیارد دلار از منابع ارزی اختصاص دهد اما این مصوبه قانونی اجرا نشده علاوه بر آن قرار شد دولت مقدمات استفاده تهران و کلانشهرها را از اعتبارات خارجی در قالب فاینانس فراهم کند تا حمل‌و‌نقل عمومی به سرعت توسعه یابد که هنوز این امکان فراهم نشده‌است.

کد خبر 146335
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز