مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: الوفاق که بزرگ‌ترین حزب مخالف بحرین محسوب می‎شود، اعلام کرده که نیروهای امنیتی رژیم منامه، بیش از چهل زن معترض به برگزاری انتخابات میان‌دوره‎ای در این کشور را بازداشت و مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

بحرین

افراد بازداشت شده که هفت نفر از آن‌ها دختران نوجوان بین 12 تا 15 سال هستند، روز جمعه، یک روز قبل از برگزاری انتخاباتی که مخالفان آن را تحریم کرده بودند، بازداشت شدند.

رژیم بحرین این انتخابات را با هدف پرکردن 18 کرسی متعلق به نمایندگانی که در اعتراض به رفتار سرکوب‌گرانه منامه علیه معترضان استفعا داده بودند، برگزار کرد.

الوفاق، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد:  بیش از چهل زن به طور وحشیانه‌ای در یک مرکز تجاری بازداشت شده و مورد ضرب وجرح و بدرفتاری قرار گرفته‌اند.

الوفاق همچنین از بازداشت این زنان به عنوان اقدامی  وحشیانه و غیرانسانی یاد و آن را محکوم کرد و افزود این زنان صرفا به دلیل استفاده از  حق آزادی بیان خود بازداشت شده‌اند.

نتایج انتخابات در بحرین نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد از واجدین شرایط شرکت در انتخابات، از شرکت در انتخابات میان‌دوره‎ای در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، خودداری کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری دولت بحرین، کمتراز یک نفر ازهر پنج بحرینی، در انتخابات روز شنبه مشارکت کرده‎اند.

بنابرآمار منتشرشده پایگاه اینترنتی دولت بحرین موسوم به  ووت دات کام، از تعداد 144513 نفر واجد شرایط برای رای دادن در 14 حوزه رای گیری، فقط تعداد 25130 نفر یعنی حدود 17.4 درصد، در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

این درحالی است که در چهار حوزه رای‌گیری، اساسا رای‌گیری برگزار نشده و نامزدها به راحتی و بدون رقابت، موفق به کسب کرسی شده‌اند.

شیخ علی سلمان رهبر الوفاق، گفت نتایج انتخابات نشان داد که بحرینی‌ها با اصلاحات پادشاه مخالف هستند.

سلمان در همین خصوص تصریح کرد: چیزی به نام دموکراسی در بحرین وجود ندارد و و باید انتقال آرام قدرت صورت گیرد.

رهبر الوفاق درعین حال ادامه داد: اگر انتقال آرام قدرت صورت نگیرد، بحرین همچنان شاهد بحران امنیتی و حقوق بشر خواهد بود، به همین خاطر مقطعی که در آن قرار داریم، مقطعی تاریخی است.

کد خبر 146880
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز