گروه شهری: رشد صدور مجوزهای ساخت‌وساز که به عقیده برخی از کارشناسان بازار مسکن، نشانه شروع دوباره رونق در این بخش است، از ابتدای سال‌جاری با شدت بیشتری همراه شده به‌گونه‌ای که آمار دفتر صدور پروانه‌های ساختمانی از افزایش 81درصدی صدور پروانه‌های مسکونی در مقایسه با سال گذشته خبر می‌دهد.

ساخت و ساز شهری

به گزارش شهر نوشت، براساس آخرین آمار دفتر صدور پروانه‌های ساختمانی شهرداری تهران، آمار پروانه‌های ساختمانی صادره در بخش واحدهای مسکونی در 2ماه ابتدایی تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 81درصد رشد داشته است. کل پروانه‌های ساختمانی صادره در 3ماه اول سال‌جاری از نظر تعداد به رقم 6هزار و 580پروانه رسیده که در مقایسه با 4هزار و 330 پروانه صادره در 3ماه ابتدایی سال گذشته با1.5 برابر رشد همراه بوده است. آمار پروانه‌های ساختمانی صادره در تیر‌ماه سال‌جاری به 2هزار و 797عدد و در مردادماه به 3هزار و 174 پروانه رسیده است. علاوه بر این صدور پروانه‌های ساختمانی از ابتدای امسال تاکنون در هر ماه با رشد همراه بوده است به این ترتیب که در فروردین‌ماه امسال 9هزار، در اردیبهشت ماه 15هزار و در خردادماه 18هزار پروانه برای واحدهای مسکونی صادر شده است. با نگاهی به این آمار متوجه می‌شویم که در اردیبهشت‌ماه نسبت به فروردین‌ماه 66درصد و در خردادماه نسبت به اردیبهشت‌ماه 20درصد تعداد پروانه‌های صادره در بخش واحدهای مسکونی افزایش داشته‌ است.

همچنین مجوز واحدهای مسکونی در 2ماه اول تابستان به عدد 42هزار و 299 واحد رسیده که نسبت به خرداد و اردیبهشت‌ماه 28درصد رشد داشته است. براساس آمار دفتر صدور پروانه‌های ساختمانی در 3ماه اول سال90 پروانه‌های ساختمانی صادره براساس متراژ به رقم 7میلیون متر مربع رسیده که بیشترین متراژ مربوط به منطقه یک پایتخت با 897 هزار مترمربع بوده است. البته این آمار در مردادماه امسال به 3 میلیون و 449هزار مترمربع رسیده است.

جدا از آمار پروانه‌های واحدهای مسکونی، رشد صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت فرسوده نیز قابل توجه است. براساس گزارش دفتر صدور پروانه‌های ساختمانی شهرداری، کل پروانه‌های ساختمانی در بافت فرسوده پایتخت 4هزار و 734عدد بوده که تعداد این پروانه‌ها در 3ماه اول سال‌جاری به هزار و 516 عدد رسیده است. علاوه بر این پروانه‌های صادره در سال89 از نظر متراژ 2میلیون و 500هزار متر مربع بوده است که در 3ماه اول سال‌جاری نیز به 850 هزار متر مربع رسیده است.

کد خبر 146988
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز