گروه شهری: 79 درصد آرای صادره در کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران منجر به تخریب بناها شده‌است چرا که نگاه درآمدزایی به کمیسیون‌های شهرداری تهران وجود ندارد و رعایت الگوی توسعه پایدار برای ساخت‌وسازها اولویت این کمیسیون است.

ساختمان

رئیس کمیسیون‌های ماده 100 با اعلام این خبر گفت: تنها 21 درصد آرا به جریمه اختصاص‌یافته‌است که عموما این حکم در مورد بناهایی است که در جنوب تهران قرار داشته و پس از بررسی‌های مختلف محرز شد درصورت تخریب زندگی شهروندان دچار مشکل می‌شود.رضا نگهبان با بیان اینکه آرای صادره در کمیسیون ماده 100 با قاطعیت اجرا می‌شود، گفت: کمیسیون ماده 100 شهرداری و عموما کمیسیون‌های نظارتی محلی برای درآمدزایی شهرداری تهران نیست؛ چرا که الگوی توسعه پایدار مورد توجه بوده و درآمدزایی پایدار نیز باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

نگهبان با اشاره به تاکید شهردار تهران افزود: شهردار تهران نیز به صراحت اعلام کرد که هیچ توقع مالی از کمیسیون‌ها ندارد. از این‌رو ما بیش از آنکه دغدغه درآمدزایی داشته باشیم، به اجرای بی‌کم و کاست قوانین جاری تاکید داریم. به همین دلیل است که در سال‌جاری به گواهی آمار 79درصد آرای کمیسیون دستور تخریب ساختمان‌های غیرمجاز تهران را داده است.رئیس کمیسیون ماده 100 شهرداری در ادامه تصریح کرد: آنچه مورد توجه این کمیسیون است، توسعه الگوی پایدار در ساخت و سازهای شهری است. این دستور شهردار تهران است که نظارت دقیقی بر ساختمان‌های شهر تهران داشته‌باشیم، و اگر هم ساختمانی دچار تخلف شد، به بهانه کسب درآمد از تخلف آنها چشم‌پوشی نکنیم.

وی به خط قرمز کمیسیون ماده 100 اشاره کرد و اظهار داشت: خط قرمز ما در کمیسیون، پارکینگ است. اگر ساختمانی پارکینگ لازم برای واحدهایش نداشته باشد، در کمیسیون رای تخریب خواهد گرفت.
نگهبان با اشاره به سازمان‌ها و ادارات دولتی گفت: با توجه به اطلاع رسانی انجام شده در سال‌جاری،تخلفات سازمان‌های دولتی کاهش یافته است. اما باز هم بخش قابل ملاحظه‌ای از تخلفات نیز از سوی سازمان‌ها و ادارات دولتی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سیستم تحت وب در مناطق و دقت این نرم‌افزار در شناسایی تخلفات ساختمانی اظهار کرد: با دقتی که این نرم‌افزار دارد، بلافاصله رای در کمیسیون صادر می‌شود و در بخش مربوط به منطقه مشخص شده و همچنین ناحیه نیز این رای را دریافت می‌کند و رای اجرایی خواهد شد.رئیس کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: با اجرای سیاست ناحیه‌محوری، مسئولان اجرایی به جای فعالیت در 22 منطقه در 123 ناحیه شهر فعال هستند و آرا به جای مناطق به همه نواحی شهر تحویل داده می‌شود.به گفته نگهبان، نظارت بر امور ساخت و سازها و تخلفات ساختمانی با اجرای این سیاست به‌طور دقیق تری توسط 123 ناحیه رصد و انجام می‌شود.

کد خبر 142372
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز