سفر به انزلی باز هم برای استقلال خوش‌یمن نبود و آبی‌های تهران در یک بازی پرحادثه با نتیجه 2-4 مقابل ملوان شکست خوردند.

فوتبال

این دومین شکست استقلال در این فصل بود تا شاگردان پرویز مظلومی، صدرنشینی را به‌دلیل تفاضل گل کمتر از دست بدهند. این دیدار زیر بارش شدید باران آغاز شد و حتی قبل از بازی احتمال لغو این مسابقه هم وجود داشت. باران شدید صندلی‌های خالی ورزشگاه انزلی را بیشتر نمایان کرده بود؛ فقط حدود 3هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند و زمین گل‌آلود و شبه‌باتلاقی خبر از یک بازی کم‌گل و بی‌روح می‌داد اما بر خلاف تصور، این مسابقه، بسیار زیبا و پرگل از آب درآمد.

استقلال خیلی زود به گل برتری دست پیدا کرد و برهانی در دقیقه6 روی ضربه کرنر جباری به گل اول رسید. ثانیه‌هایی بعد از این گل در نمایی از تصویر تلویزیونی، فرهاد پورغلامی سری تکان داد و قدیمی‌های ملوان که در جایگاه نشسته بودند گمان کردند کار او تمام است. بازی تا دقایق پایانی نیمه اول با برتری استقلال در جریان بود که ملوانی‌ها یکباره همه چیز را عوض کردند. آنها که تلاش زیادی برای عوض‌کردن نتیجه داشتند در دقایق 44 و 45 با ضربات سر جلال رافخایی و جراح‌کار به 2گل پیاپی دست پیدا کردند تا نیمه اول را با برتری 2 بر یک به رختکن بروند.

استقلال نیمه دوم را با گل تساوی آغاز کرد. میلاد‌میداوودی که قبل از این بازی با پرویز مظلومی به‌دلیل نیمکت‌نشینی‌اش در بازی با سایپا اختلاف پیدا کرده بود، در دقیقه48 توانست از روی یک ضربه ایستگاهی و به سبک کریستیانو رونالدو ستاره رئال‌مادرید دروازه میزبان را باز کند. استقلال بعد از این گل امیدوار به زدن گل سوم بود ولی در دقیقه60 اتفاقی افتاد که جریان بازی را تغییر داد. پژمان منتظری مدافع استقلال، رافخایی را در محوطه جریمه سرنگون کرد تا کارت قرمز گرفته و یک پنالتی را هم به ملوان هدیه کند. رافخایی ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد تا با زدن 2گل و گرفتن یک پنالتی، ستاره ملوان لقب بگیرد.

استقلال که 10نفره شده بود و دیگر چیزی برای ازدست‌دادن نداشت به فکر جبران گل خورده بود ولی بازی هجومی این تیم ناخودآگاه مشکلاتی را در خط دفاعی به‌وجود آورد و این بهترین فرصت برای ملوان بود تا گل چهارم را به ثمر برساند. در دقیقه 64 محمد نزهتی با نفوذ به قلب دفاع استقلال گل چهارم را به ثمر رساند در حالی که کاری هم از دست مهدی رحمتی ساخته نبود. استقلال در شرایطی این بازی را واگذار کرد که به‌نظر می‌رسید بازیکنان این تیم به‌دلیل شرایط نامساعد زمین چمن از لحاظ بدنی کم آورده‌اند. در طرف مقابل اما ملوانی‌ها با شرایط آب و هوایی و زمین گل‌آلود ورزشگاه تختی انزلی آشنا بودند. ملوان با این پیروزی تا حدودی خودش را از بحران خارج کرد و در رده یازدهم قرار گرفت.

نباید اخراج می‌شد

پرویز مظلومی بعد از بازی خطاب به خبرنگاران گفت: «گل‌آلودبودن زمین، کیفیت بازی را پایین آورد و نتوانستیم فوتبال تک‌ضربی که در قواره استقلال است را پیاده کنیم. با 10نفره‌شدن، نظم استقلال به هم ریخت و آنها به گل چهارم رسیدند. تغییراتی هم که در تیم دادم برای این بود که بتوانم نظم تیمی استقلال را حفظ کنم. روی تصمیم مظفری‌زاده هم حرف دارم. پژمان منتظری می‌گفت من به بازیکن حریف نخوردم ولی داور سخت‌گیرانه او را اخراج کرد. او نباید اخراج می‌شد. در ضمن گل دوم ملوان هم روی ضربه خطایی زده شد که کمک‌داور آن را اعلام نکرد اما داور از راه دور آن صحنه را خطا گرفت.» سرمربی استقلال در مورد اینکه در این تیم هر کس اعتراض می‌کند در ترکیب اصلی قرارمی‌گیرد افزود: « اصلاً اینگونه نیست. بازیکنان دیگری هم بودند که اعتراض کردند اما در استقلال بازی نکردند.»

شکست خانگی مس

در دیگر بازی روز گذشته مس سرچشمه در خانه خودش با نتیجه 2-1 مغلوب شهرداری تبریز شد. ابتدا در دقیقه21 نناد برنوویچ برای مس گلزنی کرد ولی تیم تبریزی قبل از پایان نیمه اول و در دقیقه42 توسط کمال کامیابی‌نیا به گل تساوی رسید. سعید دقیقی هم در نیمه دوم (دقیقه 57) گل دوم شهرداری تبریز را به ثمر رساند و این بازی در نهایت با پیروزی میهمان به پایان رسید. مس با این شکست، 4 امتیازی و در رده هفدهم باقی ماند و شهرداری هم به رده دهم صعود کرد.

کد خبر 147224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز