همشهری آنلاین: وردربرمن در هفته هشتم بوندس‌لیگا به خانه هانوفر رفت تا فاصله خود با مونیخ را به حداقل برساند. این تیم اما از خوش اقبالی صدرنشین، بازنده این میدان بود تا مونیخ علیرغم تساوی در این هفته هم‌چنان بدون مزاحم باقی بماند.

bundesliga

کایزیزلاترن 0 - اشتوتگارت ۲

هر دو گل دیدار آغازین هفته (جمعه ۸ مهر) در نیمه‌ دوم به ثمر رسیدند. کاپیتان کاکائو از برزیل (۵۲) و خالد بولاروز هلندی (۶۹) زنندگان گل‌ها بودند. لاترنی‌های میزبان با وجود ارائه‌ فوتبالی خوب، موقعیت‌ها را یکی پس از دیگری و به سادگی از دست دادند. تنها ۵ امتیاز از ۸ دیدار نتیجه‌ تلاش شاگردان مارکو کورتس است. این تیم بالاتر از هامبورگ و آگسبورگ در مکان شانزدهم جدول بوندس‌لیگا نشسته است.

دورتموند ۴ - آگسبورگ 0

مدافع قهرمانی پس از شکست سنگین روزهای اخیر در جام قهرمانان اروپا (۳- 0 از مارسی) مهمان هفته‌ هشتم خود را با بیشترین گل هفته در هم کوبید. بوروسیا دورتموند چندان به خود زحمت نداد، و این اشتباهات تیم تازه‌وارد به دسته‌ برتر بود که چنین نتیجه‌ای را رقم زد. آگسبورگ با چنین ضعفی در خط دفاعی نبایستی انتظار ماندن در دسته‌ برتر را داشته باشد. با این حساب طلسم نبردن این تیم هم‌چنان پا بر جا باقی ماند.

هوفن‌هایم 0 - بایرن مونیخ 0

بایرن مونیخ سرانجام متوقف شد. صدرنشین جدول ۱۰ دیدار رسمی پیشین را با پیروزی پشت سر گذاشته است. هولگر استانیسلاوسکی، سرمربی این فصل هوفن‌هایم، فصل پیش در رأس سن‌پائولی هر دو دیدار رفت و برگشت را با تناسب گل یک به یازده به بایرن مونیخ واگذار کرد. شاگردان آبی‌پوش او در حال حاضر با دورتموند و اشتوتگارت هم‌امتیاز هستند (۱۳)، اما به دلیل تفاضل گل بدتر، پشت سر این دو تیم در مکان ششم جدول هستند.


فرایبورگ 1 - مونشن‌گلادباخ 0

این دومین پیروزی فرایبورگی‌ها در فصل جاری است؛ موفقیتی که گرچه بارها با هنرنمایی مهاجمین مهمان در معرض خطر قرار گرفت، اما در نهایت شاگردان مارکوس زُرگ را از منطقه‌ خطر جدول بیرون کشید. در سوی دیگر میدان لوسیان فاوره و شاگردانش بودند که شانه به شانه‌ برمن در مکان سوم جدول حرکت می‌کنند.

بایر لورکوزن ۳ - وولفسبورگ 1

مدافع عنوان نایب‌قهرمانی موفقیت چمپونزلیگی روزهای اخیر (پیروزی ۲ بر 0 بر گِنک) را تکرار کرد و تا مکان پنجم جدول بالا آمد. شاگردان دوت ابتدا با گل کاسترو از مهمان پیش افتادند. شاگردان ماگات در نیمه‌ دوم نتیجه را جبران کردند، اما در ادامه دو گل دیگر از میزبان خوردند تا هم‌چنان در هراس سقوط به جایگاه‌های پایین‌تر باقی بمانند. گل دوم لورکوزن را دردی‌یوک سوئیسی با یک ضربه‌ برگردان به ثمر رساند.

نورنبرگ ۳ - ماینتس ۳

پرگل‌ترین دیدار هفته تا پایان دیدارهای شنبه (۹ مهر) را تماشاگران این بازی دیدند. دیداری که گل‌های آن از یک‌سو نشان بازگشت نورنبرگ بود و از سوی دیگر دلیلی بر مشکلات ماینتس که ظاهرا تمامی ندارد. میزبان در ابتدا دو گل به ثمر رساند، اما پیش از پایان نیمه‌ نخست هر دو را از دست داد. در نیمه‌ دوم این ماینتس بود که پیش افتاد. اما ماک در دقیقه ۸۲ رؤیای پیروزی شاگردان توماس توخل را نقش بر آب کرد.

هرتا برلین ۳ - کلن 0

بازی‌های دومین روز از هفته‌ هشتم با شکست سنگین کلن در پایتخت به پایان رسید. هر سه گل میزبان در نیمه‌ نخست و توسط پیر میشل لازوگا (دو گل) و رافائل به ثمر رسیدند. رافائل یک دقیقه مانده به پایان بازی بهترین فرصت برای گلزنی دوباره را از دست داد. کلن در این دیدار با کلن هفته‌های پیشین فاصله زیادی داشت و دردسر زیادی برای شاگردان مارکوس بابل ایجاد نکرد. هرتا برلین کم کم خود را در جدول بالا می‌کشد.

هامبورگ 1 - شالکه ۲

این دو تیم هر دو در روزهای اخیر مربی جدید به خدمت گرفته‌اند: هوب استیونس هلندی در پی کناره‌گیری رالف رانگنیک (بیماری) به شالکه آمد تا تیم قدیم خود را باز هم به دست بگیرد. هامبورگ هم در پی نتایج ضعیف فصل، میشائل اونینگ را اخراج کرد و موقتاً کاردوزو از آرژانتین، دستیار او را برگزید. در این دیدار شالکه بهتر آغاز کرد و گل نخست را هم زد. این دیدار در نهایت به سود تیم میهمان به پایان رسید.

یان هونته‌لار

هانوفر ۳ - وردر برمن ۲

زیباترین دیدار هفته هشتم را بدون شک این دو تیم به نمایش گذاشتند؛ دربی شمال که عصر یکشنبه (۱۰ مهر) در خانه هانوفر برگزار شد. در ده دیدار پیشین این دو تیم، متوسط ۵ گل در هر بازی به ثمر رسیده بود. هنرنمایی محمد عبدلائه نروژی از تیم میزبان (۳ بار) و آرناتوویچ و پیزارو از برمن، رکورد یادشده را در این بازی هم حفظ کرد. برمن فرصت داشت با پیروزی بر هانوفر از گلادباخ جدا شده و به مونیخ صدرنشین نزدیک‌تر شود.

جدول رده‌بندی


1- بایرن مونیخ، 19 امتیاز


2- وردربرمن، 16 امتیاز، تفاضل گل 6


3- مونشن گلادباخ، 16 امتیاز، تفاضل گل 5


4- شالکه، 15 امتیاز، تفاضل گل 4


5- هانوفر، 1 امتیاز، تفاضل گل 1

 

کد خبر 147408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز