همشهری آنلاین: در نهمین هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا سرانجام آگسبورگ نخستین پیروزی فصل را به دست آورد؛ مونیخ با زدن ۳ گل در ۱۳ دقیقه رکوردی تازه در این فصل بر پا کرد و هامبورگ هم ظاهرا در آستانه آمدن تورستن فینک جان تازه‌ای گرفته است.

Gomez

وردر برمن صفر - بوروسیا دورتموند دو

مدافع عنوان قهرمانی در دیدار افتتاحیه هفته نهم، شامگاه جمعه (۱۴ اکتبر/ ۲۲ مهر) میزبان خود وردربرمن را با دو گل شکست داد و ۱۶ امتیازی شد. شاگردان کلوپ با پیروزی بر تیم دوم جدول تا آستانه رسیدن به این مکان هم پیش رفتند، اما بوروسیا مونشن‌گلادباخ گوی سبقت را از آنان ربود. دورتموند تنها با تکیه بر خط حمله‌ زهردارتر در مکان سوم جدول است و گرنه اشتوتگارت و وردربرمن هم با این تیم هم‌امتیاز هستند.

وولفسبورگ دو - نورنبرگ یک

وولفسبورگ در فصل جاری بدترین آغاز در ۵ سال را داشته است. در این دیدار اما موفقیت دو بازی پیش را با درخشش اشکان دژآگه تکرار کرد. سانتر شاگرد ایرانی‌تبار فلیکس ماگات در دقیقه ۲۴ و پنالتی‌ای که او در نیمه‌ دوم به ‌دست آورد، توسط منجوچیک به گل تبدیل شدند. نورنبرگ در این دیدار پایین‌تر از سطح خود ظاهر شد: تنها یک ضربه به تیر عمودی در نیمه‌ نخست و یک گل از روی اشتباه حریف در دقیقه ۷۰.

بایرن مونیخ چهار - هرتا برلین صفر

در این دیدار رکورد دیگری در فصل جاری بوندس‌لیگا رقم خورد: ۳ گل در تنها ۱۳ دقیقه. توفان بایرن در دقایق ۵ (گومز) ۷ (ریبری) و ۱۳ (شواین‌اشتایگر) نیمه اول نتیجه داد. ریبری که هر کار می‌خواست در این بازی کرد. در نیمه‌ دوم کرافت، دروازه‌بان هرتا بهترین بازیکن این تیم بود. او در دقیقه‌ ۶۹ بار دیگر تسلیم میزبان شد: پنالتی‌ای که به دست آمده بود را گومز به دومین گل خود در این دیدار تبدیل کرد.

شواین‌اشتایگر

بوروسیا مونشن‌گلادباخ دو - بایر لورکوزن دو

این یکی از هیجان‌انگیزترین دیدارهای هفته نهم بود. بایر لورکوزن گل اول را زد؛ گلی که میشائل بالاک هم - پس از ۶ ماه - در آن سهم داشت. شاگردان لوسیان فاوره اما در ادامه توپ و میدان را به دست گرفتند و باخت را به پیروزی دو بر یک تبدیل کردند. اگر گل دقیقه ۸۷ شورله نبود، همین نتیجه باقی می‌ماند. در این دیدار هم‌چنین گونزالو کاسترو، مدافع ۲۲ ساله لورکوزن، در دقیقه ۶۸ به دلیل اهانت به کمک‌داور اخراج شد.

اشتوتگارت دو - هوفن‌هایم صفر

شهرآورد جنوب آلمان را بابک رفعتی قضاوت کرد. خطاهای زیاد نفس فوتبال زیبای دو تیم را از دقیقه ۲۰ به بعد گرفتند و به جای آن سه اخطار به بازیکنان دو تیم هدیه کردند. گل اول بازی را اوکازاکی ژاپنی در دقیقه ۴۸ زد. هوفن‌هایم که تنها نظاره‌گر بود، گل دوم را هم ۳۰ دقیقه بعد از روی نقطه پنالتی (پوگربنیاک) دریافت کرد. شاگردان استانیسلاوسکی خوش‌اقبال بودند که گل‌های بیشتری نخوردند.

ماینتس صفر - آگسبورگ یک

آگسبورگ سرانجام نخستین پیروزی خود در فصل جاری را به دست آورد. این تیم میزبان خود را با گلی که در دقیقه ۸۸ توسط کالسن-براکر از نقطه پنالتی به ثمر رسید، پشت سر گذاشت. ماینتس در ابتدا تیم برتر میدان بود و فرصت گلزنی هم داشت. شاگردان توخل گل نخست دیدار را هم زدند، این گل اما آفساید اعلام شد. این چهارمین شکست پی‌درپی شاگردان توماس توخل در دیداری خانگی است.

شالکه یک - کایزرزلاترن دو

در دیدار پایانی شنبه (۲۳ مهر) کایزرزلاترن به خانه شالکه رفت؛ مسابقه‌ای پر برخورد که دو اخراجی دیگر این روز را هم در خود داشت: فِرمان، دروازه‌بان شالکه در دقیقه ۲۸ و رودنی برزیلی از کایزرزلاترن در دقیقه ۶۱. هر دوی این خطاها در محوطه جریمه اتفاق افتادند و هر دو هم به گل ختم شدند. تیم مهمان در میان حملات پرشمار دو تیم از موقعیت‌های خود بهتر استفاده کرد و پس از ۱۱ دقیقه تیر خلاص را به شالکه زد.

فرایبورگ یک - هامبورگ دو

تیم بحران‌زده‌ هامبورگ توانست پیش از آمدن تورستن فینک، به عنوان سرمربی جدید، به پیروزی دو بر یک در خانه فرایبورگ دست یابد و سه امتیاز مهم کسب کند. گل پیروزی را ایلچویچ در دقیقه ۷۳ برای هامبورگ به ثمر رساند. هامبورگی‌ها علیرغم این موفقیت همچنان در قعر جدول بوندس‌لیگا به سر می‌برند.

کلن دو - هانوفر صفر

یکی از برندگان بزرگ هفته‌ نهم بوندس‌لیگا تیم اف ث کلن بود که در برابر هانوفر به پیروزی دو بر صفر دست یافت و با کسب سه امتیاز جای خود را در رده‌های میانی جدول تثبیت کرد. ستاره‌ برتر این دیدار لوکاس پودولسکی، ملی‌پوش کلن بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند، یک بار با شوتی تماشایی از فاصله ۲۵ متری و بار دیگر با شوتی زمینی از درون محوطه‌ جریمه.

 

کد خبر 148667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز