دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: دستگیری 700‌معترض آمریکایی در شهر نیویورک، خشم معترضان جنبش «اشغال وال‌استریت» را برانگیخت و آنها را در چند شهر و ایالت دیگر آمریکا فعال کرده‌است.

اعتراض

به گزارش آسوشیتدپرس، با اینکه اکثر دستگیرشدگان روز یکشنبه، تا شب آزاد شدند اما معترضان آمریکایی دیروز تجمعات مشابهی در اعتراض به اقدام پلیس در بوستون، لس‌آنجلس، شیکاگو و اوهایو برگزار کردند. همچنین قرار است در روزهای آینده در تورنتوی کانادا تجمعی مشابه آنچه در وال‌استریت برگزار شد انجام شود.

معترضان جنبش اشغال وال‌استریت از دولت آمریکا می‌خواهند نقش و تأثیر بانک‌ها، بازارهای سهام و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را در سیاست و اقتصاد آمریکا کاهش دهد. اعضای این جنبش می‌گویند که این هفته با پوشیدن ماسک آدم‌خوارها راه کارمندان بورس وال‌استریت و دیگر مراکز مالی منهتن را سد می‌کنند و به آنها نشان می‌دهند که از نظر مردم آمریکا آنها خونخوار هستند.

پلیس نیوریوک اعلام کرده‌است که اکثر دستگیر‌شدگان آزاد شده‌اند ولی قرار است عده‌ای به‌خاطر تجمع روز یکشنبه و سدکردن مسیر رفت‌وآمد ماشین‌ها و مردم در پل بروکلین محاکمه شوند. دیروز مطبوعات آمریکا در گزارش‌ها و مقالاتی و همچنین با انجام مصاحبه‌هایی با اعضای جنبش اشغال وال‌استریت نظرات و خواسته‌های این جنبش را تشریح کردند.

در میان خواسته‌های این جنبش که دیروز در رسانه‌های آمریکایی به چاپ رسید، در کنار اعتراض به حرص و طمع بنگاه‌های اقتصادی، اعتراض به جهانی‌شدن، رفتار غیرمنصفانه با مسلمانان و اقلیت‌ها، وام‌های بانکی و حراج خانه‌ها و بیکاری هم دیده می‌شود.

کد خبر 147443
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز