همشهری آنلاین: رییس‌جمهور در بدو ورود به فرودگاه همدان پس از استقبال مقامات استانی، اهداف سفرش به استان همدان را در جمع خبرنگاران تشریح کرد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد اظهار کرد: خدا را سپاسگزارم که توفیق سفر چهارم به استان همدان را به ما عنایت کرد. استان همدان به لحاظ سابقه تمدنی، نیروی انسانی و اثرگذاری در مناسبات کشور و همچنین به لحاظ استعدادهای طبیعی یکی از استان‌های ممتاز به شمار می‌رود.

احمدی‌نژاد همدان را کانون اصلی خیزش فرهنگ ایران زمین خواند و تصریح کرد: این استان دارای سابقه چند هزار ساله و ارزش‌ها و میراث‌های ماندگاری است و مردم همدان همواره برای ملت ایران نافع بوده‌اند به ویژه در دوران انقلاب اسلامی. مردم این استان خدمات بی‌نظیری را در راستای انقلاب اسلامی انجام داده‌اند و این سرزمین خاستگاه بزرگان و اندیشمندانی است که مانند ستاره‌های درخشان در آسمان ایران نورافشانی می‌کنند.

رییس‌جمهور در تشریح برنامه‌های سفرش به استان همدان خاطرنشان کرد: در این سفر ملاقاتی با مردم انجام خواهد شد و وزرا با سفر به شهرستان‌ها، پروژه‌ها را پیگیری می‌کنند و در حقیقت هر یک از وزرا و معاونین اقدامات و پروژه‌ها را در سطح استان بار دیگر مرور خواهند کرد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه اشتغال در جلسه هیات دولت، ادامه داد: در جلسه هیات دولت روند مصوبات پیگیری خواهد شد و میزان پیشرفت آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در خصوص تعدادی از مصوبات که با مانع روبرو شده‌اند، تصمیم‌گیری خواهد شد تا این موانع برطرف شود.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: تلاش ما این است که تمام تصمیمات را عملیاتی کنیم ضمن این‌که ممکن است در سفرهای قبلی موردی از قلم افتاده باشد یا در گذشته دارای اهمیت نبوده و امروز اهمیت یافته آن‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.

هدف اصلى دولت از انجام دور چهارم سفرهاى استانى پیگیرى مصوبات قبلی است

دستیار ارشد رییس‌جمهور گفت: هر دولتی که روی کار بیاید و برنامه جدیدی هم داشته باشد اما همه تعهدات دولت‌های قبل مانند قراردادهای داخلی و خارجی باقی می‌ماند و چیزی عوض نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مجتبی ثمره‌هاشمی درباره اهداف دولت از انجام دور چهارم سفرهای استانی اظهار کرد: وظایف اصلی دولت در دور چهارم سفرهای استانی، پیگیری مصوبات سه سفر قبلی است و اگر هم موارد یا نواقصی وجود داشته باشد، که ضرورت مصوبه جدیدی احساس شود، برای دور چهارم هم مصوبات جدیدی در جلسه استانی دولت به تصویب خواهد رسید.

وی افزود: بنابراین هدف اصلی از انجام دور چهارم سفرهای استانی، پیگیری مصوبات قبلی است تا به طور کامل تکلیف مصوبات سفرهای استانی مشخص شود.

دستیار ارشد رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکثر مصوبات دور اول سفرهای استانی اجرایی شده و به طور میانگین حدود 75 درصد مصوبات دور دوم هم در تمام استان‌ها اجرایی شده است، اما به دلیل این که زمان اندکی از انجام دور سوم سفرهای استانی گذشته است، برخی از مصوبات دور سوم در مسیر اجرا و تعدادی هم هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

ثمره‌هاشمی که با پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر این‌که هیچ تضمینی نیست دولت‌های آینده خود را ملزم به اجرایی کردن مصوبات سفرهای استانی کنند، گفت: هر دولتی که روی کار بیاید و برنامه جدیدی هم داشته باشد اما همه تعهدات دولت‌های قبل مانند قراردادهای داخلی و خارجی باقی می‌ماند و چیزی عوض نمی‌شود. این مسوولان هستند که تغییر می‌کنند ولی تعهدات باقی می‌ماند و دولت‌های بعد هم آنها را اجرایی می‌کنند.

 

 

کد خبر 147604
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز