گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد در دومین سفر خود از دور چهارم سفرهای استانی‌اش از اجرای موفقیت‌آمیز هدفمندی یارانه‌ها سخن گفت اما باز همان درخواستی را مطرح کرد که در نخستین روز از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در یک برنامه تلویزیونی از مردم خواسته بود.

محمود احمدی نژاد

 رئیس‌جمهور گفت که می‌خواهند به‌صورت سازمان یافته و با برنامه کاری کنند که به بهانه‌های گوناگون جیب مردم را خالی کنند، از مردم می‌خواهم تا 3 ماه، دوباره به این یارانه‌ها دست نزنند و اگر کالاهایی حتما واجب نیست آن را نخرند و اجازه دهند که این طرح عظیم را با تدبیر جلو ببریم.احمدی‌نژاد خود در میان سخنانش در همدان، آن شب را یادآوری کرد و گفت: یادتان است شبی که قرار بود اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها آغاز شود من خادم شما از شما خواهش کردم تا مدتی به یارانه‌هایی که به حساب‌های شما واریز می‌شود مراجعه نکنید و پول‌ها را برندارید تا دولت بتواند بازار را مدیریت کند و اجحافی به مردم نشود، شما با بزرگواری به آن توجه و عمل کردید و گام اول به‌خوبی برداشته شد.

او سه‌شنبه شب نیز در بخش گفت‌وگوی زنده خبری بر این موضوع صحه گذاشت و گفت: آمارها می‌گویند که در اثر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تورم 6 درصد افزایش یافته است که 2 درصد از این مقدار هم متاثر از افزایش نرخ جهانی تورم است. دولت برای سال 90 تورم یک رقمی را هدفگذاری کرده است و قطعا تا پایان سال شاهد روند نزولی شاخص تورم خواهیم بود.

یک دلار 900 تومان هم نمی‌ارزد

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش در استان همدان که ایسنا مشروح آن را منتشر کرد از دست‌هایی صحبت کرد که در بازار ارز اختلال ایجاد کرده‌اند و گفت: ما آنقدر ذخیره ارزی داریم که تمام نیازهای کشور، ‌تمام واردات کشور و مسافرت‌های کشور را به‌خوبی انجام دهیم، به خدا اگر این زشت‌کاری‌ها نباشد قیمت ارز باید پایین بیاید الان یک دلار آمریکا در اقتصاد ما به اندازه 900 تومان هم نمی‌ارزد.

احمدی‌نژاد با تکرار خواهش خود از مردم، گفت: از مردم خواهش می‌کنم که یک مقداری دست نگه دارند و اجازه دهند که پول‌ها در حساب باشد، به این پول‌ها مزایا و سود تعلق می‌گیرد، بگذارید تا مقداری آرامش باشد. آن دست‌ها نمی‌خواهند ملت ایران در آرامش و رفاه باشد اجازه بدهید تا آرامش حاکم شود و آن دست‌ها نیز با تدبیر قطع خواهد شد تا برنامه‌های حاصل از آن به‌طور کامل در جیب ملت ایران واریز شود.

رابطه مشروط

محمود احمدی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم در مورد برقراری رابطه با آمریکا، تصریح کرد: رابطه ایران با آمریکا رابطه‌ای مشروط است اما نه به شرایط ما یا آمریکایی‌ها بلکه به شرایط عادلانه و انسانی. ما طرفدار برقراری رابطه با همه هستیم و آن را به نفع جهان می‌دانیم اما نباید در این مسئله کسی خود را در موضع برتر قرار دهد و به‌صورت یکجانبه برای این رابطه شروطی تعیین کند.

جمهوری اسلامی ایران حرف‌های حقی دارد که در بیان و دفاع از آنها ضعف، واهمه یا هراسی ندارد و بنده بارها اعلام کرده‌ام که حاضرم در حضور رسانه‌ها با رئیس‌جمهور آمریکا مناظره کنم.او از درخواست آمریکایی‌ها برای برقراری خط تلفن مستقیم بین نظامیان ایران و نظامیان خودشان برای پرهیز از برخورد بین نیروهای دو طرف خبر داد درحالی‌که رامین مهمانپرست سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این باره گفته بود ما به‌صورت رسمی چنین چیزی را دریافت نکرده‌ایم.

رئیس‌جمهور در این باره نیز گفت: اولا ما با اساس حضور نظامیان آمریکایی در منطقه مخالف هستیم و معتقدیم برای اینکه زمینه برخورد از بین برود باید نیروهای آمریکایی از منطقه خارج شوند و از سوی دیگر طرح این مبحث را در آستانه سفر به نیویورک یک بحث برای انحراف اذهان از محاکمه آمریکا از سوی ایران می‌دانستیم.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی در ارتباط با سوءاستفاده‌ مالی اخیر و برنامه‌ دولت برای نظارت هر چه بیشتر بر نظام بانکی گفت: تقریبا 6 سال است در مورد لزوم اصلاح نظام بانکی صحبت کرده و در این ارتباط حتی مورد شماتت قرار گرفته‌ام. چیزهایی را می‌دیدیم و اصرار داشتیم که باید اصلاح شوند. وی ادامه داد: در این قضیه خوشبختانه هر سه قوه مصمم هستند که این مسئله ریشه‌کن شده و با هرکس در هر مقامی که در این تخلف دخیل بوده است، برخورد شود.

این مسئله را در اردبیل هم بیان کردم اما از آن طرف اینطور نباشد که بعضی‌ها فکر کنند یک بهانه‌ای به دست آورده‌اند و وقت آن است که با احمدی‌نژاد تسویه‌حساب کنند. بنده که فریاد زدم ولی نخواستید عمل کنید، چطور است که دولت را متهم می‌کنید؟ دولت چه نقشی دارد؟ چرا عناصر دولت را متهم می‌کنید؟وی گفت: چرا برخی‌ها مدام دیگران را تخریب می‌کنند؟ما البته اعلام کردیم سکوت می‌کنیم و هنوز هم در سکوت هستیم، این حرف‌ها همه پاسخ دارد اما دولت به خاطر منافع کشور سکوت می‌کند؛ دولت ادعایی دارد و در این زمینه مدعی است اما متأسفانه بعضی‌ها منتظر فرصت بودند که به روی دولت خنجر بکشند؛ با این شیوه برخورد، چطور می‌شود کشور را اداره کرد؟ البته این روش‌ها شکست خورده است.

حاشیه‌های یک سفر

1-رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی ویژه خبری دو شب پیش خود در انتقاد از بدخواهان گفت که بعضی‌ها می‌گویند تولید خوابید و همین طور حرف می‌زنند؛ کنتور که ندارند! در سفر روز گذشته احمدی‌نژاد به همدان، یک جوان همدانی پس از تلاش بسیار با رئیس‌جمهور گفت‌وگو کرد. وی پس از این دیدار به جمع خبرنگاران آمد و درباره نیمه تعطیل شدن بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نشاسته در خاورمیانه سخن گفت. وی گفت که180 کارگر این کارخانه، تاکنون به 32 نفر تقلیل یافته‌اند.

2-برخی از مردم سؤالات جالب توجهی از خبرنگاران می‌پرسیدند از جمله اینکه رفیقمان، مشایی نیامده است؟ از3 هزار میلیارد تومان چه خبر؟ و...

3-دیروز استقبال‌کنندگان از احمدی‌نژاد پلاکاردهایی با خود به همراه داشتند که شعارهای جالبی روی آن نوشته بود: «احمدی‌ رجایی، دست بردار از مشایی»، «دولت بی‌مشایی دولت مردمی و ولایی است».

کد خبر 147686
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز