این روزها، روزهای تو و این جشن‌ها، جشن‌های توست. در گوشه و کنار این شهر یک عالمه برنامه برگزار شده و می‌شود.

هفته‌نامه همشهری دوچرخه شماره 621

جشنواره غنچه‌های شهر و غرفه دوچرخه

امروز دومین جشنواره «بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر» از سوی دفتر امور بانوان شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار کرد. این یکی از برنامه‌های ویژه این روزهاست. هفته پیش گفتیم این جشنواره علاوه بر کودکان، گروه سنی نوجوان تا 15 سال را هم پوشش می‌دهد.دوچرخه و سه چرخه هم در این جشنواره حضور دارند و برنامه‌های متنوعی برای شما تدارک دیده‌اند. اول، قصه. هر روز یک قصه‌گو از ساعت 15:30 در غرفه دوچرخه هست با یک قصه تازه.

بعضی از اهالی تحریریه هم هر روز از ساعت17 تا19 میزبان شما هستند. جعفر توزنده جانی، مسئول باغچه داستان در روزهای 15 و 16مهر منتظر توست و اگر سؤالی در زمینه داستان داری، می‌توانی از این فرصت استفاده کنی. عباس تربن، مسئول بخش شعر هم یکشنبه 17 مهر میزبان شاعران نوجوان است. آیدا ابوترابی، مسئول بخش محیط زیست در روزهای 18 و 20 مهر در غرفه حضور دارد. و محمود اعتمادی عکاس نشریه دوچرخه، در روزهای 19 و 21 مهر در غرفه دوچرخه آماده پاسخ‌گویی به سؤالات عکاسی است.

یک مسابقه شهروندی هم برای نوجوانان در نظر گرفته شده است.

برای سه‌چرخه‌ای‌ها هم یک مسابقه مفصل تدارک دیده شده است. پس وعده ما بوستان گفت‌وگو واقع در بزرگراه شهید چمران، گیشا.

هشت روز این نمایشگاه هر کدام یک نام دارند؛ نامی که دو جزء آن یعنی شهر و کودک ثابتند و به این ترتیب روز اول بعد از شهر و کودک، «حقوق و تکالیف شهروندی» می‌نشیند، روز دوم «حمل و نقل و ترافیک»، روز سوم «فرهنگ و هنر»، روز چهارم«بازی و سرگرمی»، روز پنجم«تربیت اسلامی»، روز ششم «اقتصاد و خانواده»، روز هفتم«بهداشت و سلامت» و بالاخره روز هشتم«شهرسازی و معماری».

در این جشنواره، علاوه بر بخش نمایشگاهی، کارگاه‌های ویژه والدین و کودکان و دیگر برنامه‌های متنوع، هر روز یک نشست تخصصی نیز با حضور کارشناسان و با محور «تهران، شهر دوستدار کودک» برگزار می‌شود. ساعت کار این جشنواره از 9صبح تا 7بعدازظهر(19) است.

جشن عروسک‌ها

سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران هم برای روز جهانی کودک «جشن عروسک‌ها» را 16 مهر، در بوستان لاله تهران برگزار می‌کند.

در «جشن عروسک‌ها» که با همکاری مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری منطقه 6 و مدیریت فرهنگی، هنری منطقه 6 برگزار می‌شود، گروه‌های مختلف نمایش عروسکی به اجرای برنامه می‌پردازند.

همچنین در غرفه‌هایی که در این جشن در بوستان لاله برپا می‌شود، هنرمندان و سازندگان عروسک به ارائه آثارشان می‌پردازند. علاوه بر برنامه‌های یاد شده، نشست‌های تخصصی با محوریت نمایش عروسکی و عروسک با حضور صاحب‌نظران و در حاشیه جشن عروسک‌ها برگزار می‌شود. این جشن از ساعت 8:30 تا 20:30 ادامه دارد.

یک هفته با کانون در مرکز آفرینش‌ها

یکی از برنامه‌هایی که در روز جهانی کودک برگزار می‌شود، جشنواره «یک هفته با کانون» است که در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری برگزار شده و تا 22 مهر ادامه خواهد داشت.

به گزارش دوچرخه،سیده نسرین سجادیان، مسئول این جشنواره می‌گوید:«از روز جهانی کودک برنامه های متنوعی درچهار نوبت اجرا می‌کنیم. این برنامه‌ها از ساعت 8:30 آغاز می‌شود و تا16:30 ادامه دارد.»

او می‌گوید:« غرفه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.از جمله غرفه‌ای که آنها دستاوردهای پژوهشی خود را در آن ارائه می‌دهند.» این جشنواره هر سال برگزار می‌شود و استان تهران تا چهارسال باید به موضوع پژوهش بپردازد.

کد خبر 147636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز