گروه حوادث: مردان مسلح ناشناس در حمله شبانه به خودروی پلیس در زاهدان، 4 مامور پلیس را به رگبار بسته و متواری شدند.

حمله ناجوانمردانه شامگاه پنج‌شنبه 12 بهمن، در حالی صورت گرفت که 2 روز پیش از آن نیز 4 قاچاقچی مواد مخدر در درگیری مسلحانه با ماموران پلیس سمیرم، 10 نفر از ماموران و مردم منطقه را به شهادت رسانده بودند.

ساعت 20 شامگاه پنج شنبه،زمانی که خودروی پلیس زاهدان، پشت چراغ قرمز در تقاطع خیابان معلم و بزرگمهر زاهدان توقف کرده بود، ناگهان سرنشینان پیکان سفید رنگی به سوی 4 سرنشین خودروی پلیس آتش گشوده و آنها را به رگبار بستند، لحظاتی بعد مردان مسلح با اطمینان از شهادت ماموران پلیس به سرعت متواری شدند.

شاهدان حادثه که نفس در سینه‌هایشان حبس شده بود پس از فرار مردان مسلح به سوی خودروی پلیس شتافتند، اما تیراندازی‌های مرگبارباعث شده بود هر 4 سرنشین خودروی پلیس به شهادت برسند.

با حضور کارآگاهان در محل، در بررسی‌های اولیه مشخص شد سرنشینان خودروی پلیس، سرهنگ شیوک، یکی از مسئولان ستادی منطقه انتظامی‌سیستان و بلوچستان، ستوان خواجه (راننده خودرو) و 2 سرباز وظیفه بوده اند، با انتقال اجساد قربانیان به بیمارستان، جست و جوهای پلیسی برای شناسایی و دستگیری مهاجمان آغاز شد.

در حالی که تعدادی از شاهدان حادثه توانسته بودند مشخصات خودروی مهاجمان را در اختیار پلیس قرار دهند، طرح مهار در تمامی‌خیابان‌های زاهدان آغاز شد و دقایقی بعد خودروی مهاجمان که چند خیابان آن طرف تر از محل حادثه رها شده بود کشف شد.

جسدی در صندوق عقب

ماموران در بازرسی این خودرو با جسد مردی مواجه شدند که در صندوق عقب خودرو قرار داشت، درحالی‌که تحقیقات برای یافتن هویت مرد ناشناس آغاز شده بود کارآگاهان پلیس در بررسی‌های خود دریافتند جسد متعلق به مالک اصلی خودرو است که مهاجمان پس از قتل وی، خودرویش را برای اجرای نقشه خونین خود مورد استفاده قرار داده‌اند.

با به دست آمدن این اطلاعات، تیم‌های ویژه پلیس ماموریت یافتند با انجام تحقیقات تخصصی عاملان این حمله مرگبار را شناسایی و دستگیر کنند.

هدایت از آن‌سوی مرزها

مدیرکل انتظامی‌امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به این حادثه‌ تروریستی گفت: مهاجمان عضو گروه‌های تروریستی هستند که از آنسوی مرزها تحت حمایت و تاثیر معاندین نظام و عوامل بیگانه دست به شرارت می‌زنند.

غلامرضا جاودان با بیان این که این حادثه هیچ ارتباطی با مردم استان ندارد، افزود: نیروی بلوچ و غیربلوچ منطقه از این افراد متنفر هستند، چرا که این افراد برای عوامل ضد نظام و ضدانقلاب کار می‌کنند و دلیلی ندارد که چند مامور هنگام انجام وظیفه ترور شوند.

2 حادثه خونین در فاصله 2 روز

حادثه خونین زاهدان درحالی رخ می‌دهد که 2 روز پیش از این حادثه نیز 4 قاچاقچی مواد مخدر هنگام حمل 1500 کیلو مواد مخدر تحت تعقیب ماموران پلیس سمیرم قرار گرفتند، اما پس از فرار به ارتفاعات این شهرستان در درگیری مسلحانه با پلیس، 10 نفر از ماموران و مردم منطقه را به شهادت رسانده و خود نیز به هلاکت رسیدند.

کد خبر 14769

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز